Skip to main content
Z karta informacijos vis dar ieško „Google“

Z karta informacijos vis dar ieško „Google“

Z karta informacijos vis dar ieško „Google“

Nepaisant to, kad Z karta, rodos, gyvena tik socialiniuose tinkluose, „Google“ vis dar yra populiariausia paieškos sistema tarp jaunosios kartos atstovų, rodo tyrimai. „Axios“ paskelbti duomenys atskleidžia, kad 46 proc. 18–24 metų amžiaus interneto vartotojų informacijos pirmiausia ieško „Google“, palyginimui – 58 proc. 25–39 metų amžiaus vartotojų, norėdami rasti informaciją, pasitiki „Google“. Tai rodo, kad tradicinės paieškos sistemos vis dar yra svarbios. Tik 21 proc. Z kartos atstovų pirmiausia informacijos ieško „TikTok“, 5 proc. –  „YouTube“.

„Google“ siekia prisitaikyti

„Google“ siekia prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų poreikių, pavyzdžiui, į aukštesnes pozicijas iškėlė rezultatus iš tokių jaunimo pamėgtų svetainių kaip „Reddit“, o taip pat pagerino savo dirbtinio intelekto įrankius, kuriuos Z karta ypač palankiai vertina. Interneto vartotojų įpročiai nuolat keičiasi, kaip ir vystosi technologijos, todėl tikėtina, kad viskas gali pasikeisti kelerių metų laikotarpyje, tačiau tikėtina, kad pokyčiai nebus tokie drastiški, todėl tokie svarbūs faktoriai kaip SEO optimizavimas paieškos sistemoms vis dar vaidins reikšmingą rolę.

Ką galvoja Z karta?

Apklausos rodo, kad jaunoji karta „Google“ pasitiki, kai reikia informaciją sužinoti greitai,  tačiau įkvėpimo semiasi socialiniuose tinkluose. „TikTok“ ar „Reddit“ palyginti su tradicinėmis paieškos sistemomis kai kuriais atvejais atrodo patikimesnės platformos, nes vartotojai dalijasi savo asmenine patirtimi, atskleidžia informacijos apie nišines sritis, tačiau kai reikia sužinoti naujienas, gauti konkretų atsakymą – labiau pasitikima „Google“. Z karta yra pirmoji karta, užaugusi su internetu, socialiniai tinklais ir išmaniaisiais telefonais, o dabar tampa svarbūs ir kaip pirkėjai. 2022 m. „Morning Consult“ atlikta apklausa parodė, kad 54 proc. apklaustųjų Z kartos atstovų socialiniuose tinkluose kasdien praleidžia mažiausiai keturias valandas, o 38 proc. socialiniais tinkluose praleidžia dar daugiau laiko. Jų dažniausiai naudojamos socialinės platformos yra „YouTube“, „Instagram“, „TikTok“ ir „Snapchat“. Įdomus faktas, kad beveik 80 proc. Z kartos ir tūkstantmečio kartos atstovų nusipirko ką, nors ką matė reklamuojant socialiniuose tinkluose. Iškalbingi skaičiai, tiesa?

Straipsnio turinys parengtas remiantis šiais šaltiniais: