Skip to main content
SEO optimizavimo faktoriai

SEO optimizavimo faktoriai

Sužinokite kurie SEO optimizavimo faktoriai yra svarbiausi

Kurie SEO optimizavimo faktoriai yra svarbiausi?

Galutinis SEO rezultatas, t. y. paieškos sistemų suindeksuotų svetainės puslapių apimtis bei jų pozicijos paieškos rezultatuose priklauso nuo daugelio SEO optimizavimo faktorių. Google teigia, kad formulę, pagal kurią nustatoma svetainės puslapio pozicija natūraliuose paieškos rezultatuose, sudaro virš 500 skirtingų kintamųjų!

Paieškos sistemos nuolatos tobulina savo algoritmus ne tik siekdamos pateikti naudotojams kuo tikslesnę ir naudingesnę informaciją, bet tuo pačiu ir siekdamos apriboti mažiau vertingą arba tik specialiai optimizavimui sukurtą turinį. Kai kurie SEO faktoriai, kurie teigiamai įtakojo rezultatus vakar, šiandien jau gali būti mažiau veiksmingi, o kartais net ir kenksmingi.

Svarbu žinoti, kurie SEO optimizavimo faktoriai yra svarbiausi ir kurie iš atliekamų SEO optimizavimo veiksmų duos didžiausią naudą.

SEO sėkmės faktorių lentelė

Žemiau pateikiama „SEO sėkmės faktorių periodinė lentelė“ (https://searchengineland.com/seotable), kurioje išsamiai išdėstyti svarbiausi vidiniai ir išoriniai SEO optimizavimo faktoriai.

Kriterijai su teigiamu požymiu (+1, +2, +3) yra teigiami, t. y. teigiamai įtakoja SEO rezultatą.
+3 kriterijus yra svarbesnis už +2, o +2 svarbesnis už +1.
Kriterijai su neigiamu požymiu (-1, -2, -3) yra neigiami, t. y. neigiamai įtakoja SEO rezultatą.
-3 kriterijus yra kenksmingesnis už -2, o -2 kenksmingesnis už -1.

Baziniai SEO faktoriai

Baziniai SEO optimizavimo faktoriai galioja visoms svetainėms.

Turinys (Content)

Išsamų ir kokybišką svetainės turinį abibūdinantys faktoriai yra patys svarbiausi.
  • Kokybė (Quality)
    Puslapių turinys turi būti parašytas kokybiškai.
  • Paieškos frazės (Research)
    Puslapių turinys turi būti susijęs su potencialiomis vartotojų užklausomis (raktiniais žodžiais).
  • Atsakymai (Answers)
    Puslapių turinyje turi būti pateikiami atsakymai į potencialius vartotojų klausimus.
  • Išsamumas (Depth)
    Puslapių turinys turi būti pakankamai išsamus, ir išplėstas.
  • Raktiniai žodžiai (Keywords)
    Puslapių turinyje turi būti naudojami raktiniai žodžiai.
  • Atnaujinimas (Freshness)
    Puslapių turinys turi būti aktualus ir nuolatos atnaujinamas.
  • Multimedija (Multimedia)
    Puslapių turinys turi būti papildomas nuotraukomis ar vaizdo įrašais.

Struktūra (Architecture)

Paieškos sistemoms draugiška ir mobiliems pritaikyta svetainės struktūra yra tokia pat svarbi, kaip ir jos turinys.
  • Naršymas (Crawl)
    Paieškos sistemos turi lengvai rasti jūsų svetainę ir visus jos puslapius.
  • Struktūra (Sructure)
    Svetainės puslapių struktūra turi būti lengvai suprantama ir vartotojams ir paieškos sistemų robotams.
  • Nuorodos (URLs)
    Vidinėse svetainės nuorodose turi būti naudojami raktiniai žodžiai.
  • Pritaikymas mobiliems (Mobile First)
    Svetainės puslapių dizainas ir turinys privalo būti pritaikytas mobiliems įrenginiams.
  • Lygiavertiškumas (Parity)
    Jeigu „mobilioji” svetainės versija sukurta atskirai nuo „stacionarios” – jų abiejų turinys ir funkcionalumas turi būti lygiavertis.
  • Pasikartojantis turinys (Duplicate)
    Naudokite „canonical” nuorodas ir nukreipimus pasikartojančio turinio puslapiuose.
  • Speed (Greitis)
    Svetainės puslapiai turi užsikrauti greitai bet kuriame įrenginyje.
  • HTTPS
    Svetainėje turi būti įdiegtas ir veikiantis HTTPS saugumo sertifikatas.

Kodas (HTML)

Paieškos sistemoms skirta papildoma informacija jūsų svetainės kode taip pat labai svarbi.
  • „Meta” antraštės (Titles)
    Puslapių „meta” antraščių tekstuose turi būti naudojami raktiniai žodžiai.
  • „Meta” aprašymai (Descriptions)
    Puslapių „meta” aprašymai turi pateikti informaciją apie puslapio turinį ir paskirtį.
  • Antraštės (Headings)
    Puslapių turinio antraštėse turi būti naudojami raktiniai žodžiai.
  • Struktūriniai duomenys (Schema)
    Struktūrinių duomenų pridėjimas gali išskirti jūsų puslapio nuorodą tarp kitų rezultatų.
  • Nuotraukų aprašymai (Image Alt)
    Pridėkite aprašymų tekstus nuotraukoms ir naudokite raktinius žodžius.
  • Turinio poslinkis (CLS)
    Turinio poslinkis užsikraunant svetainės puslapiams turi būti minimalus.

Reputacija (Reputation)

EAT (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness) – kompetencija, autoritetas ir patikimumas – Google naudojamas svetainių „vertės ir aktualumo” vertinimo metodas.
  • Kompetencija (Expertise)
    Jūsų svetainės turinys parodo, kad esate ekspertai vartotojo paieškos tema.
  • Autoritetas (Authority)
    Jūsų svetainės turinys yra plačiai cituojamas, o atgalinės nuorodos iš jūsų svetainės yra labai vertinamos.
  • Pasitikėjimas (Trust)
    Jūsų svetainė veikia ir teikia tos pačios tematikos turinį jau ilgą laiką.

Nuorodos (Links)

Svetainės atgalinių nuorodų kokybė ir kiekis yra baziniai išorinio SEO optimizavimo faktoriai.
  • Nuorodų kokybė (Links Quality)
    Talpinkite atgalines nuorodas į savo svetainės puslapius kokybiškose ir patikimose svetainėse.
  • Nuorodų tekstai (Anchors)
    Atgalinių nuorodų tekstai tiesiogiai susiję su su jūsų svetainės puslapio tematika (raktiniais žodžiais).
  • Nuorodų kiekis (Links Quantity)
    Kuo daugiau kokybiškų atgalinių nuorodų – tuo geriau.

Naudotojas (User)

Šie faktoriai labiausiai susiję su konkrečiu naudotoju, atliekančiu paiešką.
  • Naudotojo patirtis (User Experience)
    Jūsų svetainės puslapių turinys skatina naudotojus sugrįžti.
  • Tikslas (Intent)
    Jūsų svetainės puslapių turinys artimiausias tikslui, susijusiam su naudotojo paieška.
  • Vietovė (Regionas)
    Svetainės puslapių turinys labiausiai atitinka naudotojo vietovę (regioną, miestą).
  • Šalis (Country)
    Svetainės puslapių turinys labiausiai atitinka naudotojo šalį (kalbą).
  • Įsitraukimas (Engagement)
    Naudotojai jūsų svetainės puslapiuose praleidžia daugiau laiko ir neišeina iš jos iškart.

Kenksmingi faktoriai (Toxins)

Šie faktoriai yra kenksmingi ir neigiamai įtakoja svetainės puslapių indeksavimą ir jų pateikimą paieškos rezultatuose.
  • Maskavimas (Cloaking)
    Paieškos sistemoms pateikiamas vienas, o naudotojams – kitas svetainės puslapių turinys.
  • Nuorodų schemos (Schemes)
    Jūsų svetainė dalyvauja įvairiose perkamų atgalinių nuorodų programose.
  • Blogas turinys (Bad Content)
    Jūsų svetainės turinys yra nekokybiškas, „sugeneruotas” ar sukurtas tik nukreipimams.
  • Kenkėjiškas turinys (Malicious Behavior)
    Svetainės puslapiuose pateiktas kenkėjiškas turinys.
  • Kimšimas (Stuffing)
    Svetainės puslapių turinys „prikimštas” tik raktinių frazių.
  • Slėpimas (Hiding)
    Svetainės puslapių kode yra specialiai paieškos sistemoms rodomas, tačiau naudotojams paslėptas turinys.
  • Piratavimas (Piracy)
    Jūsų svetainės puslapiuose pateiktas dubliuotas ar pavogtas kitos svetainės turinys.
  • Įkyrumas (Intrusiveness)
    Jūsų svetainės puslapiuose perteklinai naudojamas reklaminis turinys.

Specifiniai SEO faktoriai

Specifiniai SEO optimizavimo faktoriai gali turėti papildomą įtaką tam tikro pobūdžio svetainėms, tokioms kaip vietinis verslas, naujienos ar el. komercija.

Vietinis verslas (Local)

Šie faktoriai visų pirma įtakoja patekimą į vietinius žemėlapio rezultatus, kuomet jie yra atvaizduojami priklausomai nuo naudotojo paieškos ir jo buvimo vietos.
  • Google My Business (GMB)
    Būtina sukurti Google My Business paskyrą.
  • Naudotojo lokacija (Location)
    Į vietinius žemėlapio rezultatus įtraukiami tik arčiausiai naudotojo esantys verslai.
  • Atsiliepimai (Reviews)
    Daugiau teigiamų vertinimų turintys verslai turės prioritetines pozicijas.
  • Citavimas (Ci)
    Daugiau komentarų turintys verslai turės prioritetines pozicijas.
  • Kontaktiniai duomenys (NAP)
    Būtina nurodyti teisingus kontaktinius duomenis (pavadinimus, adresus, telefonus) tiek Google My Business verslo paskyros informacijoje, tiek susietoje svetainėje.

Naujienos (News)

Šie faktoriai įtakoja patekimą į naujienų rezultatus ir yra ypatingai svarbūs naujienų portalams.
  • Populiariausios naujienos (Top Stories)
    Google atrenka tik aktualiausias ir kokybiškiausiai aprašytas naujienas į savo populiariausių naujienų rezultatus.
  • Rekomendacijos (Discover)
    Google automatiškai atrenka ir pateikia naudotojams rekomenduojamas naujienas.
  • Archyvas(Archives)
    Būtina gerai struktūrizuoti ir optimizuoti visų naujienų archyvo turinį.
  • Privaloma nuotrauka (Image Required)
    Kiekvienos naujienos puslapyje privaloma pateikti bent vieną nuotrauką, ne mažesnę nei 1200x800px dydžio.
  • Prieinamas turinys (Flexible Sampling)
    Jeigu jūsų naujienų turinys reikalauja prenumeratos, būtina suteikti prieigą bent tam tikrai turinio daliai.

El. komercija (Ecommerce)

Google rekomenduojami SEO optimizavimo patarimai

Google pateikia išsamią informaciją apie svarbiausius optimizavimo faktorius ir visi jie visų pirma yra susiję su svetainės turiniu, jos sparta bei pritaikymu mobiliems įrenginiams.

SEO optimizavimo kaina

SEO optimizavimo kaina priklauso nuo svetainės turinio apimties, esamų SEO optimizavimo rezultatų, o taip pat ir nuo paties užsakovo indėlio į bendrą SEO optimizavimo procesą. Jeigu užsakovas ar jo paskirti atsakingi asmenys aktyviai dalyvauja procese, greitai priima sprendimus dėl pasiūlytų rekomendacijų, patys atlieka turinio ar technines optimizavimo užduotis, tai ne tik leidžia sumažinti bendrą SEO optimizavimo kainą, bet ir daug greičiau pasiekti numatytus tikslus.

Taip pat būtina iš anksto įvertinti ir esamos svetainės turinio valdymo sistemos galimybes – kartais, ypač senesnių svetainių, turinio valdymo sistemos galimybės neleidžia atlikti būtinų SEO pakeitimų, todėl tokiu atveju sėkmingam SEO optimizavimui yra būtinas svetainę kūrusio ar ją prižiūrinčio programuotojo dalyvavimas.

Atlikę jūsų svetainės SEO auditą pateiksime SEO rekomendacijas ir atsižvelgdami į jūsų finansines galimybes pasiūlysime optimalią SEO optimizavimo kainą ir apmokėjimo planą.

SEO PASLAUGOS – MŪSŲ SRITIS!

  • Turime didesnę nei 24 metų patirtį SEO optimizavimo srityje
  • SEO paslaugas teikiame visų dydžių ir veiklos sričių įmonėms
  • Individualiai dirbame su kiekvienu SEO optimizavimo projektu ir pritaikome tinkamiausius sprendimus
  • SEO paslaugas teikiame naudodami profesionalius SEO įrankius
  • Teikiame išsamias ir informatyvias SEO paslaugų ataskaitas
  • Esame sertifikuota Google Premiere Partner agentūra
  • Siūlome kompleksinius skaitmeninės rinkodaros sprendimus, padėsiančius siekti jūsų užsibrėžtų tikslų
  • Siūlome skaidrias ir lanksčias atsiskaitymų sąlygas, nereikalaujame išankstinio apmokėjimo
  • Siekiame ilgalaikių verslo santykių ir visada laikomės savo įsipareigojimų

SEO paslaugos – dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai

Kas yra SEO?
SEO (Search Engine Optimization arba Optimizavimas Paieškos Sistemoms) – tai procesas, kurio tikslas yra padidinti interneto svetainės lankytojų srautą iš paieškos sistemų (Google, Bing, Yahoo ir pan.) paieškos rezultatų puslapių.
Kiek kainuoja SEO optimizavimas?
SEO paslaugų kaina priklauso nuo svetainės ir joje atliekamų SEO optimizavimo darbų apimties. Dažniausiai, vidutinės apimties svetainės pilno SEO optimizavimo kaina sudarys apie 1500 EUR.
SEO optimizavimas ar Google Ads reklama?
Nuomonė, kad SEO yra geriau ir efektyviau nei Google Ads (arba atvirkščiai) yra klaidinga. Tiek SEO, tiek Google Ads turi daug privalumų, tačiau turi ir trūkumų, todėl geriausias pasirinkimas yra kompleksiškai ir protingai investuoti į abu sprendimus.
Kurie SEO optimizavimo faktoriai yra patys svarbiausi?
Svarbiausi SEO optimizavimo faktoriai yra svetainės struktūra ir jos turinys. Struktūra turi būti pritaikyta paieškos sistemoms, o turinys – išsamus, unikalus ir susijęs su potencialiomis naudotojų užklausomis.
SEO optimizavimas – nuo ko pradėti?
SEO optimizavimą visų pirma reikėtų pradėti nuo vidinių SEO optimizavimo veiksmų – svetainės struktūros ir jos turinio optimizavimo. Prieš pradedant būtina atrinkti optimizavimui pasirinktus raktinius žodžius ir juos priskirti visiems vidiniams svetainės puslapiams.