„Facebook“ renesansas – „Baby Boomer“ karta keliasi į „TikTok“
Remiantis naujausia „eMarketer“ ataskaita „Facebook“ socialiniu tinklu naudojasi vis daugiau Z kartos atstovų, o Baby Boomer karta ima aktyviau domėtis „Tik Tok“ platformos turiniu. Tad, ką svarbu žinoti turinio ir reklamos kūrėjams ir kaip prisitaikyti bei išnaudoti naujas galimybes?
„Facebook“ Z kartos renesansas
Tyrinėdami savo vartotojų auditorijos duomenis, „Facebook“ socialinio tinklo specialistai pastebėjo netikėtą Z kartos vartotojų augimą. Prognozuojama, kad Jungtinėse Amerikos Valstijose šiuo socialiniu tinklu besinaudojančių vartotojų skaičius, kurių 2024 metais yra apie 49% (33,9 mln.), iki 2028 metų padidės maždaug iki 56,9% (40,5 mln.).
Pagrindiniai „Facebook“ privalumai:
Patogumas: renginių planavimas; nišinės grupės, kurias jungia tie patys interesai, patarimai, veiklos ir pan.; patogi ir išvystyta „Marketplace“ el. prekybos platforma.
El. prekyba: remiantis duomenimis maždaug apie 75% Z kartos „Facebook“ vartotojų (žmonės 15 – 26 metų amžiaus) pernai įsigijo paslaugas bei daiktus būtent „Marketplace“ platformoje.
Potencialas: maždaug apie 36% Z kartos atstovų yra jaunesni nei 18 metų amžiaus, tad tik pradeda aktyviau ir laisviau (be suaugusiųjų priežiūros) naudotis socialiniais tinklais.
Atlikti tyrimai, taip pat, parodė, kad nors ir Z kartos auditorija auga, tačiau „Facebook“ socialiniame tinkle jie praleidžia mažiau laiko nei X kartos atstovai.
Baby boomeriai keliasi į „TikTok“
Nors „TikTok“ pagrindinis vartotojas yra laikomas Z kartos atstovas, tačiau pastebima, kad sparčiai auga ir Baby boomerių gretos. Baby boomeriai arba bumeriai – tai žmonės, gimę nuo 1944 iki 1964 metų.
Prognozės rodo, kad kitais metais JAV „TikTok“ tinkle šios kartos vartotojų skaičius padidės apie 10,5%, nuo 8,7 mln. iki 9,7 mln. žmonių. Šis padidėjimas rodo „TikTok“ turinio patrauklumą vyresnės kartos atstovams bei jų norą išlikti socialiai aktyviais, neatsilikti nuo pasaulinių tendencijų bei naujienų.
Taip pat, remiantis duomenis, pastebima, kad „TikTok“ platformos populiarumas nuolatos auga tarp visų kartų vartotojų, tai rodo didelį šio socialinio tinklo potencialą ir ateityje.
Kaip išnaudoti šiuos rodiklius?
Sparčiai besivystančiame šiuolaikiniame pasaulyje platformos ir vartotojai nuolat keičiasi, tad labai svarbu yra būti lankstiems, greitai reaguoti į pokyčius bei tendencijas ir prie jų prisitaikyti.
„TikTok“ augimas atveria naujas galimybes prekių ženklams, orientuotiems į vyresnės kartos atstovus. Galima kurti jiems patrauklų ir įtraukiantį estetišką, kūrybišką, naudingų patarimų kupiną turinį.
„Facebook“ rinkodaros specialistams, augantis Z kartos susidomėjimas šiuo socialiniu tinklu, gali padėti išnaudoti visus el. prekybos privalumus, ypatingai „Marketplace“ platformoje. Taip pat, reikėtų atkreipti dėmesį, kad jaunoji karta mėgsta, greitą ir aiškią informaciją, todėl reikėtų kurti labai aiškų ir konstruktyvų turinį.
Pagrindiniai akcentai:
Vartotojų auditorija. Patikrinkite kuriamo turinio patrauklumą, žmonių įsitraukimą skirtingo amžiaus vartotojų grupėse, platformose.
Strategijų įvairovė. Kurkite skirtingas reklamos, turinio strategijas skirtingoms amžiaus žmonių grupėms. Tačiau išlaikykite prekinio ženklo tapatybę, atpažįstamumą.
Taktika. Stebėkite skirtingo amžiaus žmonių įsitraukimą, susidomėjimą jūsų kuriamu turiniu, kokius veiksmus jie atlieka ir pagal šiuos duomenis koreguokite savo turinį.
Išbandykite ir optimizuokite. Eksperimentuokite su kiekvienos platformos turinio formatais, stebėkite rezultatus ir optimizuokite savo turinį.
Būkite aktyvūs. Bendraukite su savo auditorija, atsakykite į jų klausimus, komentarus, stenkitės draugiškai spręsti įvairias situacijas.
Sekite naujienas. Sekite platformų, programėlių atnaujinimus, analizuokite auditorijų pokyčius.