Tyrimas: tik 26 proc. mažų ir vidutinio dydžio įmonių rinkodaroje naudoja dirbtinį intelektą
Jau esame šimtus, o gal net tūkstančius kartų girdėję, kad dirbtinis intelektas (AI) gali padėti pagerinti jūsų verslo rezultatus, palengvinti kasdienines užduotis, tačiau vis dar nemaža dalis įmonių susiduria su iššūkiais, kai kalba pasisuka apie AI pritaikymą darbinėje aplinkoje. Kodėl įmonės vis dar nedrįsta naudotis AI?
Mažos ir vidutinio dydžio įmonės AI dar neprisijaukino
Apklausos rodo, kad nors 74 proc. mažų ir vidutinių įmonių nenaudoja dirbtinio intelekto, nors 44 proc. tikisi jį pradėti naudoti per ateinančius metus. Taip, mažos ir vidutinio dydžio įmonės, galinčios atskleisti AI įrankių potencialą, norėtų jį įgalinti savo kasdieninėje veikloje, bet to nedaro dėl įvairių priežasčių, viena jų – nemokėjimas, laiko trūkumas išmokimui. Kitos priežastys: nerimas dėl duomenų saugumo, įmonėms, atrodo, kad nėra tinkamų įrankių, pritaikytų būtent mažoms/vidutinėms įmonėms, svarstoma, kad naudoti AI yra neetiška, nepamirškime ir skepticizmo – netikėjimo, kad dirbtinis intelektas gali atnešti naudos.
„Constant Contact“ atliktas tyrimas patvirtina, kad kuo didesnė įmonė, tuo ji labiau likusi naudoti dirbtinį intelektą.
- 40 proc. įmonių, kuriose dirba daugiau nei 50 darbuotojų, naudoja dirbtinį intelektą.
- 30 proc. įmonių, kuriose dirba 10–49 darbuotojai, naudoja dirbtinį intelektą.
- 12 proc. įmonių, kuriose dirba 1–9 darbuotojai, naudoja dirbtinį intelektą.
Mažos ir vidutinės įmonės, kurios naudoja AI rinkodaroje, naudoja jį skirtingoms sritims. 52 proc. AI galimybes išnaudoja socialiniams tinkams, 44 proc. – turinio kūrimui (tekstas ir vizualams) ir 41 proc. personalizuotiems naujienlaiškiams. Tos įmonės, kurios pasiryžo skirti laiko perprasti AI subtilybes, tikino, kad pritaikymas padėjo jiems pagerinti verslo rezultatus (91 proc. apklaustųjų su tuo sutiko). 72 proc. rinkodaros specialistų teigė, AI pritaikymas padėjo sutaupyti daugiau nei 25 minutes per savaitę. Ekspertai tikina, kad dirbtinis intelektas nesiruošia iš rinkodaros specialistų atimti jų darbo, o gali tapti įrankiu, palengvinančiu darbą. Turinio kūrimas vis dar yra copywriter’ių darbas, kaip ir vizualų kūrimas – dizainerių.
Plačiau: kaip AI galite pritaikyti jūs (ir ne tik rinkodaroje)?
Nors atrodo, kad AI žengia dar tik pirmuosius žingsnius, tačiau jau galime padaryti pirmąsias įžvalgas, kaip įmonės pasinaudoja AI galimybėmis. Pirmiausia, žinoma, dirbtinis intelektas naudojamas tekstų generavimui. AI iš pirmo žvilgsnio sužavėjo ir pirmiausia pritaikė finansų paslaugas teikiančios įmonės, mažmeninės prekybos ir komunikacijos įmonės. Tačiau tai dar ne viskas, pritaikymo galimybės kur kas platesnės. Keli geri pavyzdžiai, kaip galima išnaudoti AI.
Balso asistentas – klientui aptarnavimui
„PolyAI“ sukūrė didelį kalbos modelį (LLM), kuris buvo parengtas pagal milijonus pokalbių pavyzdžių, kad klientų aptarnavimo komandos galėtų jį naudoti kaip balso asistentą.
Kalbos modelis ne tik supranta kalbą analizuodamas raktinius žodžius, bet ir gali suprasti užklausas pagal kontekstą. Pavyzdžiui, jis gali atpažinti kliento, kuris jau skambino anksčiau, telefono numerį ir automatiškai rasti reikiamą informaciją.
Kalbos modelio kūrėjai teigia, kad bendras kūdikis gali kokybiškai atsakyti į daugiau nei 50 procentų visų klientų skambučių; taip pat jis gali pateikti mokėjimo ir asmeninę informaciją, pavyzdžiui, klientų vardus, adresus ir sąskaitų numerius. „PolyAI“ naudojasi tokios įmonės kaip „FedEx“, „Marriott Hotels“ ir „Metro Bank“ ir dar daugelis kitų.
„ChatGPT“ kaip virtualus kelionių agentas
Kelionių tinklalapis „Expedia“ į savo programą integravo „ChatGPT“, kad padėtų vartotojams sudaryti ir išsaugoti kelionių planus. Klientai gali prašyti dirbtinio intelekto rekomendacijų, kur vykti, kur apsistoti ir kaip keliauti, tarsi tai būtų jūsų asmenis kelionių agentas. Programa taip pat gali išsaugoti mėgstamas krypčių vietas, kad vartotojai galėtų lengvai patikrinti prieinamumą ir užsisakyti norimą kelionę. O iškilus problemoms, „Expedia“ virtualusis asistentas pasiruošęs išspręsti jūsų problemas 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.
AI galima naudoti reklamų kūrimui
„Coca-Cola“ buvo viena iš pirmųjų tarptautinių kompanijų, paskyrusių vadovą, atsakingą tik už AI, ir jau demonstruoja, kaip kūrybiškai ketina dirbtinį intelektą išnaudoti reklamų kūrimui.
„Coca-Cola“ sukūrė reklamą, kurioje muziejuje esantys garsūs meno kūriniai atgyja naudojant „Open AI“ DALL-E2 generuojamo vaizdo įrankį. Tikrai įdomus rezultatas.
AI robotas, automatizuojantis mokėjimo užklausas
„Freddy AI“ yra „Freshworks“ kompanijos robotas, galintis atsakyti į dažniausiai užduodamus klausimus, atsižvelgdamas į jūsų asmeninę situaciją. Nors „Freddy AI“ pirmą kartą buvo pristatymas pasauliui jau 2018 m., šių metų pradžioje jis buvo atnaujintas naudojant „OpenAI“ technologiją, padedančią vadybininkams suformuluoti atsakymus į užklausas, o rinkodaros specialistams ir pardavimo komandoms sukurti patrauklią reklamą.
Norime mes to, ar nenorime, tačiau AI užkariauja mūsų gyvenimus, kasdienybę ir verslą, todėl klausimą: ar naudosime AI savo versle, turime pakeisti klausimu: kada pradėsime naudoti AI savo versle.