3 svarbiausi „Google“ reitingavimo veiksniai
Daug metų dirbdami su SEO, kartais pagalvojame: „o kad SEO būtų toks paprastas“, tačiau per pastaruosius metus jis tapo dar sudėtingesniu, turinčiu dar daug niuansų, kuriuos turime žinoti. Nėra „Google“ reitingavimo plano ar žingsnių sąrašo, kuri naudodami galime atlikti SEO optimizavimą. Tačiau mes, kaip profesionalai, žinome keletą aspektų, kuriuos „Google“ taiko reitinguodamas puslapius. Apie juos ir bus šis straipsnis.
Aukštos kokybės turinys
Pirmiausia turime suprasti, ko ieško vartotojai paieškos sistemoje. Antras žingsnis suderinti turinį su vartotojų užklausomis. Paieška veikia tokiu principu: ji analizuoja puslapio turinį, kad nustatytų, ar jame yra informacija, susijusiu su tuo, ko vartotojai ieško. Kol jūsų tinklalapis yra techniškai tvarkingas, kokybiškas turinys vis dar yra svarbiausias reitingavimo veiksnys. Taip pat jis svarbus ne tik reitinguojant paieškos sistemoje, tačiau ir siekiant teigiamos vartotojų patirties bei konversijų.
Tačiau koks yra geras turinys? Toks, kuris atitinka šiuos kriterijus: Experience (liet. patirtis), Expertise (liet. eskpertiškumas), Authoritativeness (liet.autoritetingumas), Trustworthiness ( liet. patikimumas), dažnai išreiškiamas akronimu E-E-A-T.
Patirtis. Kokybiškas turinys dažnai parodo tiesioginę rašytojo patirtį su aptariama tema. Jis siekia įrodyti, kad jo patarimai ir pasiūlymai yra išbandyti ir patikrinti, o įžvalgos – autentiškos.
Ekspertiškumas. Paieškos kokybės vertintojai turi nustatyti, ar autoriai turi žinių, reikiamą kvalifikaciją ir įgaliojimus, reikalingus pateikti patikimą informaciją.
Autoritetingumas labai svarbus, jis apibrėžia jūsų reputaciją savo srityje.
Patikimumas. Kokybės vertintojai turi atsižvelgti į rašytoją, turinį ir tinklalapį. Aiškiai nurodykite, kas parašė turinį, redaguokite, kad faktai būtų tikslūs, cituokite patikimus šaltinius.
Jūsų tinklalapyje turėtų būti pirmiausia žmonėms kurtas turinys. Tai reiškia, kad tai turi būti toks turinys, kuriame vartotojas ras atsakymus į jam rūpinus klausimus. Kitaip sakant, turinys turi būti originalus, naudingas vartotojams, parašytas žmonių.
Gera puslapio patirtis
„Google“ nori užtikrinti gerą vartotojo patirtį, todėl rezultatai kenčia, jei puslapių įkėlimas trunka per ilgai, jūsų tinklalapis neadaptuotas mobiliesiems įrenginiams, turinį užstoja dideli skelbimai. „Google“ sako: „pagrindinės „Google“ reitingavimo sistemos siekia apdovanoti turinį, kuris suteikia gerą puslapio patirtį.
Nuorodos – svarbu
Nuo tada, kai pirmą kartą pasirodė „Google“, SEO specialistai naudojo nuorodas, kad pagerintų reitingavimo rodiklius. Daugelis SEO specialistų dabar mano, kad nuorodos nėra tokios vertingos: 2022 m. Marie Haynes atliktoje apklausoje 44 proc. SEO specialistų teigė, kad nuorodų kūrimas dabar yra mažiau efektyvus nei prieš kelerius metus. Ankstyvosiomis „Google“ dienomis, nuorodos buvo dedamos visur, kur įmanoma, tačiau 2012 m. pasirodė legendinis „Penguin“ atnaujinimas, kurio tikslas buvo kovoti su žemos kokybės nuorodas. Iki šiol „Google“ kovoja siekiant sumažinti nuorodų svarbą. Tačiau ne kartą „Google“ atstovai patvirtino, kad geriausi reitingavimo veiksniai yra turinys, nuorodos ir algoritmas. Taip tiesa, galima reitinguoti ir be nuorodų, tačiau jos dažniausiai pagerina rezultatus. Vidinės nuorodos ne tik padeda „Google“ tikrinti ir indeksuoti visus su nuoroda susijusius puslapius jūsų svetainėje – tai taip pat padeda susieti temų grupes, o tai yra vertinga SEO stategijos atžvilgiu. Tik atminkite, kad svarbu ne kiekis, o kokybė.