Skip to main content
SEO optimizavimas ar Google Ads reklama?

SEO optimizavimas ar Google Ads reklama?

SEO optimizavimas ar Google Ads reklama?

Įmonių vadovams ir rinkodaros specialistams, siekiantiems padidinti lankytojų srautą į savo įmonės interneto svetainę dažnai iškylą klausimas kas yra efektyviau – SEO optimizavimas ar Google Ads reklama? Šis klausimas ypač aktualus, kuomet svetainės rinkodarai numatytas biudžetas yra ribotas ir reikalinga pasirinkti kuriai iš šių skaitmeninės rinkodaros priemonių suteikti pirmenybę ar didesnį prioritetą.

Mes vienareikšmiškai pasisakome už tai, kad tiek SEO optimizavimas, tiek Google Ads reklama yra vienodai svarbios ir efektyvios, nes šios abi priemonės skatina geresnį įmonės svetainės pateikimą tarp Google paieškos rezultatų.

Kuriuos Google paieškos rezultatus vartotojai spaudžia dažniau?

Įvairių tyrimų duomenimis, kuomet virš natūralių (SEO) Google paieškos rezultatų yra rodomi Google Ads skelbimai, skelbimams atitenka apie 20%, o natūraliems rezultatams apie 80% visų paspaudimų, iš kurių TOP5 pozicijoms apie 60%, o likusioms apie 20%.

Remiantis šiomis įžvalgomis gali pasirodyti, kad investicija į SEO optimizavimą, kurio rezultate svetainė patektų į pirmą natūralių rezultatų sąrašą būtų daug naudingesnė nei Google Ads reklama pagal tuos pačius paieškos žodžius. Tačiau toks vertinimas nėra labai teisingas, nes vartotojai, spaudžiantys Google Ads skelbimus yra „aukštesnėje pirkimo stadijoje” ir jų paspaudimai yra vertingesni.

Kodėl Google Ads paspaudimai yra vertingesni?

„Susidomėjimas – Svarstymas – Pirkimas” (Awareness – Consideration – Purchase) – tai „klasikinis” vartotojų prekių ar paslaugų pirkimo ciklas. Susidomėję mes paprastai ieškome daugiau informacijos apie konkrečią prekę ar paslaugą, toliau svarstome ir lyginame įvairius pasiūlymus, o priėmę sprendimą atliekame pirkimą.

Google tyrimų duomenimis, natūralius paieškos rezultatus dažniausiai spaudžia vartotojai, esantys „Susidomėjimas – Svarstymas” stadijoje, kurios metu jie paprastai atlieka daug skirtingų paieškų ir peržiūri įvairią informaciją apie juos dominančią prekė ar paslaugą. Labai dažnai tokių vartotojų užklausose kartu su prekės ar paslaugos raktiniu žodžiu naudojami „atsiliepimai”, „nauda” ir pan. žodžiai. Šie naudotojai rečiau spaudžia Google Ads skelbimus, nes suvokia, kad tai „reklama”, o jie dar nėra pasirengę atlikti pirkimą.

Google Ads skelbimus dažniau spaudžia naudotojai, kurie yra „Svarstymas – Pirkimas” stadijoje. Šių vartotojų paieškos užklausose kartu su prekės ar paslaugos raktiniu žodžiu dažnai yra naudojami „kaina”, „pirkti” ir pan. žodžiai.

Aukščiausioje pirkimo ciklo stadijoje vartotojai labai dažnai ieško jau konkrečios prekės ar paslaugos pagal jos tikslų pavadinimą, gamintoją, modelį ar prekės kodą.

Remiantis šiomis įžvalgomis negalima teigti, kad SEO ar Google Ads rezultatai būtų vienareikšmiškai pranašesni vieni prieš kitus. Neinvestuodami į SEO rizikuojate, kad jūsų svetainėje pateikiama informacija apie jūsų parduodamas prekes ar teikiamas paslaugas aplamai nebus randama, o neinvestuodami į Google Ads rizikuojate jūsų prekes ar paslaugas svarstančius ar jau norinčius įsigyti vartotojus „atiduoti” konkurentams.

SEO ar Google Ads – nuo ko pradėti?

Kaip žinia, Google Ads reklamos efektyvumas priklauso nuo skelbimų „kokybės balo”, kurį Google Ads sistema nustato pagal įvairius kriterijus, įskaitant svetainės puslapių informatyvumą ir atitikimą raktiniams žodžiams, o tai yra viena iš vidinio SEO optimizavimo dalių. Paprastai kalbant – gerai optimizuotos svetainės puslapiai turės geresnį kokybės balą Google Ads sistemoje ir tai teigiamai atsilieps tiek paspaudimų kainai, tiek pozicijai. Todėl prieš pradedant Google Ads reklamą yra būtina optimizuoti bent tuos puslapius, į kuriuos bus nukreipiami skelbimus spaudžiantys naudotojai.

Taip pat būtina atminti, kad vartotojų nukreipimas į vieną bendrą (pradinį) svetainės puslapį pagal visus prekių ir paslaugų raktinius žodžius niekada nebus efektyvus. Raktiniai žodžiai turi būti sugrupuoti pagal atitinkamas prekes ar paslaugas ir kiekvienai raktinių žodžių grupei turi būti sukurti atskiri skelbimai, nukreipiantys į konkrečių prekių ar paslaugų puslapius. Dėl šios priežasties jūs bet kokiu atveju turėsite atlikti didžiosios dalies savo svetainės puslapių optimizavimą – tai kodėl to nepadarius visai svetainei iš karto?

Dėl šių priežasčių mes visuomet rekomenduojame visų pirma atlikti pilną svetainės SEO optimizavimą skiriant prioritetą tiems puslapiams, į kuriuos bus nukreipiami Google Ads reklamos skelbimai. Google Ads reklamą galima vykdyti lygiagrečiai ir nukreipti vartotojus į jau optimizuotus svetainės puslapius.

SEO optimizavimo ir Google Ads reklamos kainos

Tiek SEO, tiek Google Ads reklamos kaina priklauso nuo daugelio faktorių – optimizuojamos svetainės apimties, reklamai pasirinktų raktinių žodžių kiekio ir jų paspaudimų kainos. Vidutinės apimties interneto svetainės SEO optimizavimas kainuos apie 1500 EUR, o vidutinė Google Ads reklamos paspaudimo kaina siekia apie 0,30 EUR. Tad skaičiuojant pagal vidutines kainas, 1500 EUR investicija į SEO optimizavimą prilygsta 5000 lankytojų, kuriuos galite gauti investuodami tą pačią sumą į Google Ads reklamą. Didžiausias skirtumas tarp abiejų investicijų yra tas, kad lankytojų srauto padidėjimas atlikus SEO optimizavimą bus matomas tik po 2-3 mėnesių, o užsakydami Google Ads reklamą šį padidėjimą gausite iškart.

Tad piniginiu požiūriu, ypač kai mėnesiui rinkodarai skiriamas biudžetas yra ribotas, geriausias pasirinkimas būtų pirmus 2-3 mėnesius 100% biudžeto investuoti į SEO optimizavimą, o toliau – 90% į Google Ads reklamą ir 10% į SEO priežiūrą.

SEO ir Google Ads privalumai ir trūkumai

Žemiau pateikiame apibendrintus ir mūsų nuomone svarbiausius SEO optimizavimo ir Google Ads privalumus ir trūkumus, į kuriuos turite atsižvelgti prieš priimdami teisingą sprendimą.

Google AdsSEO optimizavimas
Privalumai

  • Skelbimai pradedami rodyti greitai, lankytojų srautas padidėja iš karto.
  • Skelbimai rodomi aukščiau natūralių (SEO) rezultatų.
  • Skelbimų turinį galima keisti, galima kurti skirtingus skelbimų variantus.
  • Skelbimams galima pasirinkti tiksliausias ir naudingiausias paieškos frazes, pagal kurias jie turi būti rodomi.
  • Skelbimams galima pasirinkti neigiamas paieškos frazes, pagal kurias skelbimai jie neturi būti rodomi.
  • Galima kontroliuoti skelbimų rodymo laiką bei intensyvumą.
  • Skelbimus spaudžiantys vartotojai dažniau yra aukštesnėje pirkimo ciklo stadijoje.
Trūkumai

  • SEO rezultatas pasiekiamas ir lankytojų srautas padidėja negreitai.
  • Natūralūs rezultatai rodomi žemiau skelbimų.
  • Natūraliuose rezultatuose rodomos informacijos negalima greitai pakeisti bei pilnai jos kontroliuoti.
  • Neįmanoma svetainės optimizuoti vienodai gerai „visoms“ paieškos frazėms ir jų variantams.
  • Negalima kontroliuoti natūralių rezultatų pozicijos.
  • Natūralius rezultatus spaudžiantys vartotojai dažniau yra žemesnėje pirkimo ciklo stadijoje.
Trūkumai

  • Reikalingos pastovios investicijos, dėl augančios konkurencijos paspaudimų kaina nuolatos didėja.
  • Negalima užsitikrinti ilgalaikio lankytojų srauto – natūralios pozicijos nepriklauso nuo Google Ads reklamos.
Privalumai

  • Didesnės investicijos reikalingos tik pradžioje, kuomet atliekamas bazinis (vidinis) svetainės SEO optimizavimas.
  • Galima užsitikrinti ilgalaikį lankytojų srautą net ir nutraukus Google Ads reklamą.

Skaitmeninės rinkodaros paslaugos