Skip to main content
Kas yra SEM (Search Engine Marketing)?

Kas yra SEM (Search Engine Marketing)?

Kas yra SEM (Search Engine Marketing)?

SEM reiškia „Search Engine Marketing“ (Paieškos sistemų rinkodara). SEM – tai interneto rinkodaros dalis, kurios tikslas yra didinti interneto svetainės lankytojų srautą iš interneto paieškos (Google) rezultatų puslapių.

Tipins Google paieškos rezultatų puslapis susideda iš atskirų rezultatų blokų, kuriuose atvaizduojami „Mokami Google Ads reklamos” ir „Natūralūs Google paieškos” rezultatai:

Google Paieškos rezultatų puslapis

Mokami Google Ads reklamos rezultatai

Tai mokami Google Ads skelbimai, atitinkantys vartotojo įvestą paieškos frazę. Svetainės lankytojų srautas iš paspaudimų ant šių rezultatų nuorodų yra vadinamas „Mokamu paieškos srautu” („Paid Traffic”). Tam, kad jūsų skelbimas būtų rodomas tarp šių rezultatų būtina užsakyti reklamą Google paieškoje. Reklamos užsakovai apmoka už šią reklamą pagal „Mokestis už paspaudimą” kainodarą – jie sumoka tuomet, kuomet vartotojai paspaudžia ant jų skelbimo. Paspaudimo kaina priklauso nuo paieškos žodžio populiarumo ir gali sudaryti nuo keliolikos eurocentų iki kelių eurų. Jūs galite susikurti Google Ads reklamos paskyrą ir administruoti savo reklaminius skelbimus patys arba pasinaudoję sertifikuotų Google partnerių paslaugomis.

Natūralūs Google paieškos rezultatai

Tai Google paieškos sistemos surasti ir suindeksuoti interneto svetainių puslapiai, atitinkantys vartotojo įvestą paieškos frazę. Svetainės lankytojų srautas iš paspaudimų ant šių rezultatų nuorodų yra vadinamas „Natūraliu paieškos srautu” arba „Organiniu paieškos srautu” („Organic Traffic”). Tam, kad jūsų interneto svetainės nuoroda būtų rodoma tarp šių rezultatų būtina optimizuoti svetainę paieškos sistemoms. Optimizuoti savo svetainę jūs galite patys pasinaudoję Google patarimais arba SEO paslaugas teikiančios agentūros paslaugomis.

SEM tikslas yra didinti bendrą interneto lankytojų srautą iš paieškos rezultatų puslapių – mokamų ir (arba) natūralių. Šio tikslo galima siekti tiek vykdant reklamą Google Ads paieškoje, tiek atliekant svetainės SEO optimizavimą. Dažnai kyla klausimas kas yra naudingiau ir efektyviau – SEO optimizavimas ar Google Ads reklama?“.

Skaitmeninės rinkodaros paslaugos