7 patarimai, kaip apsisaugoti nuo negatyvaus SEO
Ką vadiname negatyviu SEO?
Kiekvienai internetinei svetainei reikalinga nuolatinė SEO priežiūra, nes jos reitingus paieškos sistemose gali paveikti ir išoriniai veiksniai. Pavyzdžiui, jeigu svetainė buvo paveikta negatyvaus SEO, jos pozicijos „Google“ paieškos rezultatuose krenta žemyn. Paprastai negatyvų SEO gali sukelti tikslinga konkurentų ataka, kurios metu Jūsų svetainėje esantis turinys ir jos nuorodos talpinamos abejotino patikimumo puslapiuose kartu su šlamštiniu turiniu „spam“, pateikiami prasti įvertinimai arba svetainė yra nulaužiama. Vis dėlto, imantis atitinkamų veiksmų, nuo kenkėjiškų atakų ir negatyvaus SEO galima apsisaugoti iš anksto.
7 būdai kovai su negatyviu SEO
1. Atlikite atgalinių nuorodų auditus
Nuolatos sekant nuorodų rezultatus, galima iš karto pastebėti konkretaus puslapio pasikeitimus ir greitai sureagavus į problemas apsisaugoti nuo didesnių rūpesčių. Visų pirma rekomenduojama pabandyti susisiekti su tų svetainių, kuriose patalpintas nepageidaujamas Jūsų turinys administratoriais, o negavus jokio atsakymo pasinaudoti „Google atsisakymo nuorodų” įrankiu.
2. Sekite savo svetainės užsikrovimo greitį
Puslapių užsikrovimo greitis yra vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių jūsų svetainės pozicijas paieškoje, todėl pastebėję sulėtėjusius rezultatus turėtumėte nedelsdami imtis veiksmų ir spręsti problemą. Įvertinti savo puslapio užsikrovimo greitį galima „Google PageSpeed Insights” įrankiu.
3. Vertinkite savo svetainės turinio panaudojimą
Kai kurios pozicijų kritimą lemiančios negatyvaus SEO atakos gali pasižymėti skelbiamo turinio plagijavimu ir talpinimu žemą reitingą turinčiose svetainėse, kartu įterpiant ir nuorodą į Jūsų svetainę. Norint apsisaugoti nuo galimų problemų, būtina nuolatos tikrinti ir vertinti savo turinio panaudojimą kitose svetainėse bei imtis atitinkamų veiksmų nepageidaujamo „spam’inio“ turinio šalinimui arba neutralizavimui. Pranešti apie netinkamo savo turinio patalpinimą nepageidautinose vietose galite užpildę šią formą.
4. „Google mano verslas“ paskyros valdymas
Jei dar neturite „Google mano verslas“ paskyros, pats metas ją susikurti – tai itin paprastas ir efektyvus būdas, užtikrinantis aukštesnes pozicijas „Google“ paieškos rezultatuose, leidžiantis vaizdingiau pateikti informaciją apie save ir parodyti savo reputacijos lygį. Reaguokite į vartotojų atsiliepimus, o pastebėję piktybinius ir nesąžiningus veiksmus, atliekamus iš galimai netikrų paskyrų – imkitės atitinkamų veiksmų ir praneškite apie kenkėjišką elgesį: paieškoje suraskite savo paskyrą, tuomet kairėje pusėje spustelėkite „Review Summary“ > „# Reviews“, pažymėkite klaidingus įvertinimus ir užpildykite pateiktą formą.
Sužinokite daugiau apie šią platformą kitame mūsų straipsnyje: Kaip pasikeitė „Google“ verslo vertinimo sistema ir kaip paskatinti vertinimus?
5. Stebėkite raktinių žodžių paspaudimo rodiklius
Svarbu nuolatos tikrinti geriausius rezultatus generuojančius raktinius žodžius. Jei rezultatai netikėtai pakyla, o Jums tai atrodo pernelyg keista ar netikėta, turėtumėte įsitikinti, kad raktinio žodžio efektyvumo augimas yra natūralus procesas – dirbtinis pozicijų augimas gali turėti neigiamos įtakos svetainės rezultatyvumui.
6. Tikrinkite savo puslapių pozicijas paieškoje
Svetainėje esantys puslapiai „Google“ paieškos rezultatuose yra pateikiami skirtingai, dėl to ypač svarbu nuolatos sekti individualius jų reitingus. Pastebėję staigų kurio nors puslapio paieškų rezultatų kritimą, įsitikinkite, kad jame esanti informacija yra tinkamai pateikta ir suprogramuota.
7. Pasirūpinkite puslapio apsauga
Naudokite naujausias apsaugos sistemų versijas ir iš karto įgalinkite visus įmanomus jų atnaujinimus – tai padės apsisaugoti nuo vis labiau plintančių ir tobulėjančių kibernetinių atakų. Siekdami užtikrinti svetainės apsaugą ir pagerinti paieškos pozicijas, perkelkite ją į HTTPS protokolą.
Plačiau apie tai galite pasiskaityti kitame mūsų straipsnyje: Kodėl verta pereiti iš http į https protokolą?