Ką reiškia „Kaip pasikeitė „Google“ verslo vertinimo sistema ir kaip paskatinti vertinimus?”?
Verslo įmonių vertinimas „Google“ tinkle
Siekdamas pateikti naudotojams kuo tikslesnę ir išsamesnę informaciją apie vietinį verslą, jau prieš kelis metus „Google“ pristatė nemokamą „Google Mano Verslas (Google My Business)” paslaugą. Ši paslauga leidžia valdyti „Google“ paieškos beižemėlapių rezultatuose rodomą verslo (įmonių) informaciją. Kartu „Google“ sukūrėgalimybę naudotojams paskelbti savo atsiliepimus bei įvertinimus penkiabalėje sistemoje (nuo 1 iki 5 žvaigždučių).Naudotojų vertinimams „Google“ skiria didelį dėmesį. Vertinimo rodikliai yra išskiriami ir gerai matomi, todėl turi daug įtakos įmonės įvaizdžio formavimui ir naujų klientų pritraukimui. Be to,bendras atsiliepimųskaičius ir vidutinis įvertinimo rodiklis gali teigiamai arba neigiamai paveikti svetainės pozicijas natūraliuose paieškos rezultatuose.
Kaip pasikeitė „Google“ vidutinio įvertinimo apskaičiavimas ir rodymas?
Jeigu prieš tai savo įmonės verslo paskyros informacijoje nematėte naudotojų vertinimų arba matėte kitokį vidutinio įvertinimo rodiklį, nenustebkite, jeigu ši informacija pasikeitė.Iki šiol verslo vertinimo rodikliai paieškos rezultatuose buvo rodomi tik sulaukus ne mažiau 5 atsiliepimų. Dabar„Google“ skelbs vertinimo rodiklius jaupo pirmojo užregistruotoatsiliepimo. Taip pat pasikeitė ir vidutinio įvertinimo apskaičiavimo algoritmas – prieš tai „Google“ naudotą sudėtingą vidurkio apskaičiavimo metodą (plačiau apie tai skaitykitehttps://localu.org/google-show-4-8-rating-5-star-reviews/) pakeitė paprastas aritmetinio vidurkio apskaičiavimas.
Kaip paskatinti naudotojų atsiliepimus ir vertinimus?
Prašykite, kad klientai Jus įvertintųVienas efektyviausių būdų didinti įvertinimų rodiklį – asmeniškai to paprašyti klientų ir svetainės lankytojų.Palengvinkite įvertinimo procesąTaupykite kliento laiką ir supaprastinkite įvertinimo proceso eigą – pateikite tiesioginę nuorodą į vertinimo puslapį, glaustai ir aiškiai aprašykite, kaip pateikti įvertinimą. Tiesioginę nuorodą į savo verslo paskyros atsiliepimų-vertinimųpuslapį galite rastitaip:
- Atlikite savo įmonės paiešką pagal tikslų pavadinimą taip, kad dešinėje rezultatų puslapio pusėje matytumėte savo verslo paskyros informacijos bloką (pavyzdžiui, https://www.google.lt/search?q=verslo%20id%C4%97j%C5%B3%20partneriai).
- Verslo paskyros informacijos bloke susiraskite mygtuką „Parašyti atsiliepimą“ ir jį paspauskite – Jums bus atidarytas atsiliepimo-vertinimo formos langas, o naršyklės adreso laukas pasikeis (pavyzdžiui, įhttps://www.google.lt/search?q=verslo%20id%C4%97j%C5%B3%20partneriai#lrd=0x46dd96b5b6641d51:0xf43d8b5e9c8bc6c6,3,).
- Pažymėkite visą puslapio adresą ir jį nukopijuokite (CTRL+C) – šis adresas ir bus tiesioginė nuoroda į Jūsų verslo atsiliepimų formos puslapį. Šią nuorodą galite pateikti savo svetainėje ir (arba) klientams siunčiamuose pranešimuose.
Rodykite susidomėjimąItin efektyvus atsiliepimų skatinimo būdas – po atlikto užsakymo pasiteirauti, ar klientas yra patenkintas paslauga (preke), ar turi kokių pastebėjimų, komentarų, pasiūlymų. Užklausą rekomenduojama nusiųsti per artimiausią savaitę nuo atlikto užsakymo – pirkėjas prisimins atliktą užsakymą, apsvarstys savo patirtį ir, tikėtina, paliks atsiliepimą.Motyvuokite vertintojusMotyvuokite klientus simboliniais prizais, dovanomis ir nuolaidomis už pateiktus įvertinimus.Aktyviai reaguokiteBūkite aktyvūs ir parodykite, kad jums rūpi vartotojų įvertinimai. Skirkite laiko ir atsakykite į kiekvieną komentarą šalia įvertinimų bei visuomet išlikite mandagūs. Jei komentaras yra nemalonus, stenkitės išsiaiškinti, kas klientą nuvylė, ką turėtumėte pakeisti, į ką atkreipti daugiau dėmesio ir t. t. Jei reikės – atsiprašykite. Prisiminkite – lankytojai gali keisti ir koreguoti savo įvertinimus.
Ar įvertinimai gali pradingti?
Tam tikrais atvejais Jūsų verslo paskyroje palikti naudotojų atsiliepimai ir vertinimai gali pranykti. Tai gali nutikti dėl šių priežasčių:Įvertinimai, pažymėti kaip brukalas„Google“ kelia griežtus reikalavimus turinio kokybei, todėl įvertinimai, kurie pažeidžia „Google“ vidaus taisykles ir atrodo dirbtini yra ištrinami.Įvertinimai, pateikti su nuorodomisĮvertinimai su internetinių svetainių nuorodomis laikomi šlamštu ir yra šalinami.Įvertinimai iš apleistų, užblokuotų arneaktyvių paskyrųĮvertinimas gali būti panaikintas, jei vertintojo (lankytojo) paskyrabuvo užblokuota ar pašalinta.Įvertinimai, pateikiami per išorines svetaines„Google“ pripažįsta tik tuos įvertinimus, kurie paliekami tiesiogiai, naudojantis „Google+“, „Google+ Local“ ir „Google Maps“ paskyromis. Per kitas svetaines palikti įvertinimai gali būti ištrinti.Dublikuotos verslo paskyrosJeigu dėl kažkokių priežasčių buvo sukurtos kelios to paties verslo „Google Mano Verslas“ paskyros, naudotojų atsiliepimai irvertinimai gali būti automatiškai perkelti iš vienos verslo paskyros į kitą.Vietos pakeitimasJei pasikeitė įmonės adresas (tačiau bendrovės pavadinimas išliko toks pats), naudotojųatsiliepimai ir vertinimai bus perkelti, priskiriant juos naujam adresui.Privatūs arba ištrinti įvertinimaiJei naudotojasištrins arba pakeis vertinimo rodymą į „privatus“, toks atsiliepimas ir vertinimas nebus rodomas Jūsų verslo paskyroje.
