Skip to main content
Kaip pasikeitė „Google“ verslo vertinimo sistema ir kaip paskatinti vertinimus?

Kaip pasikeitė „Google“ verslo vertinimo sistema ir kaip paskatinti vertinimus?

Kaip pasikeitė „Google“ verslo vertinimo sistema ir kaip paskatinti vertinimus?

Verslo įmonių vertinimas „Google“ tinkle

Siekdamas pateikti naudotojams kuo tikslesnę ir išsamesnę informaciją apie vietinį verslą, jau prieš kelis metus „Google“ pristatė nemokamą „Google Mano Verslas (Google My Business)” paslaugą. Ši paslauga leidžia valdyti „Google“ paieškos bei žemėlapių rezultatuose rodomą verslo (įmonių) informaciją. Kartu „Google“ sukūrė galimybę naudotojams paskelbti savo atsiliepimus bei įvertinimus penkiabalėje sistemoje (nuo 1 iki 5 žvaigždučių).

Naudotojų vertinimams „Google“ skiria didelį dėmesį. Vertinimo rodikliai yra išskiriami ir gerai matomi, todėl turi daug įtakos įmonės įvaizdžio formavimui ir naujų klientų pritraukimui. Be to, bendras atsiliepimų skaičius ir vidutinis įvertinimo rodiklis gali teigiamai arba neigiamai paveikti svetainės pozicijas natūraliuose paieškos rezultatuose.

Kaip pasikeitė „Google“ vidutinio įvertinimo apskaičiavimas ir rodymas?

Jeigu prieš tai savo įmonės verslo paskyros informacijoje nematėte naudotojų vertinimų arba matėte kitokį vidutinio įvertinimo rodiklį, nenustebkite, jeigu ši informacija pasikeitė.

Iki šiol verslo vertinimo rodikliai paieškos rezultatuose buvo rodomi tik sulaukus ne mažiau 5 atsiliepimų. Dabar „Google“ skelbs vertinimo rodiklius jau po pirmojo užregistruoto atsiliepimo. Taip pat pasikeitė ir vidutinio įvertinimo apskaičiavimo algoritmas – prieš tai „Google“ naudotą sudėtingą vidurkio apskaičiavimo metodą (plačiau apie tai skaitykite http://localu.org/blog/google-show-4-8-rating-5-star-reviews/) pakeitė paprastas aritmetinio vidurkio apskaičiavimas.

Kaip paskatinti naudotojų atsiliepimus ir vertinimus?

Prašykite, kad klientai Jus įvertintų
Vienas efektyviausių būdų didinti įvertinimų rodiklį – asmeniškai to paprašyti klientų ir svetainės lankytojų.

Palengvinkite įvertinimo procesą
Taupykite kliento laiką ir supaprastinkite įvertinimo proceso eigą – pateikite tiesioginę nuorodą į vertinimo puslapį, glaustai ir aiškiai aprašykite, kaip pateikti įvertinimą. Tiesioginę nuorodą į savo verslo paskyros atsiliepimų-vertinimų puslapį galite rasti taip:

  1. Atlikite savo įmonės paiešką pagal tikslų pavadinimą taip, kad dešinėje rezultatų puslapio pusėje matytumėte savo verslo paskyros informacijos bloką (pavyzdžiui, https://www.google.lt/search?q=verslo%20id%C4%97j%C5%B3%20partneriai).
  2. Verslo paskyros informacijos bloke susiraskite mygtuką „Parašyti atsiliepimą“ ir jį paspauskite – Jums bus atidarytas atsiliepimo-vertinimo formos langas, o naršyklės adreso laukas pasikeis (pavyzdžiui, į https://www.google.lt/search?q=verslo%20id%C4%97j%C5%B3%20partneriai#lrd=0x46dd96b5b6641d51:0xf43d8b5e9c8bc6c6,3,).
  3. Pažymėkite visą puslapio adresą ir jį nukopijuokite (CTRL+C) – šis adresas ir bus tiesioginė nuoroda į Jūsų verslo atsiliepimų formos puslapį. Šią nuorodą galite pateikti savo svetainėje ir (arba) klientams siunčiamuose pranešimuose.

Rodykite susidomėjimą
Itin efektyvus atsiliepimų skatinimo būdas – po atlikto užsakymo pasiteirauti, ar klientas yra patenkintas paslauga (preke), ar turi kokių pastebėjimų, komentarų, pasiūlymų. Užklausą rekomenduojama nusiųsti per artimiausią savaitę nuo atlikto užsakymo – pirkėjas prisimins atliktą užsakymą, apsvarstys savo patirtį ir, tikėtina, paliks atsiliepimą.

Motyvuokite vertintojus
Motyvuokite klientus simboliniais prizais, dovanomis ir nuolaidomis už pateiktus įvertinimus.

Aktyviai reaguokite
Būkite aktyvūs ir parodykite, kad jums rūpi vartotojų įvertinimai. Skirkite laiko ir atsakykite į kiekvieną komentarą šalia įvertinimų bei visuomet išlikite mandagūs. Jei komentaras yra nemalonus, stenkitės išsiaiškinti, kas klientą nuvylė, ką turėtumėte pakeisti, į ką atkreipti daugiau dėmesio ir t. t. Jei reikės – atsiprašykite. Prisiminkite – lankytojai gali keisti ir koreguoti savo įvertinimus.

Ar įvertinimai gali pradingti?

Tam tikrais atvejais Jūsų verslo paskyroje palikti naudotojų atsiliepimai ir vertinimai gali pranykti. Tai gali nutikti dėl šių priežasčių:

Įvertinimai, pažymėti kaip brukalas
„Google“ kelia griežtus reikalavimus turinio kokybei, todėl įvertinimai, kurie pažeidžia „Google“ vidaus taisykles ir atrodo dirbtini yra ištrinami.

Įvertinimai, pateikti su nuorodomis
Įvertinimai su internetinių svetainių nuorodomis laikomi šlamštu ir yra šalinami.

Įvertinimai iš apleistų, užblokuotų ar neaktyvių paskyrų
Įvertinimas gali būti panaikintas, jei vertintojo (lankytojo) paskyra buvo užblokuota ar pašalinta.

Įvertinimai, pateikiami per išorines svetaines
„Google“ pripažįsta tik tuos įvertinimus, kurie paliekami tiesiogiai, naudojantis „Google+“, „Google+ Local“ ir „Google Maps“ paskyromis. Per kitas svetaines palikti įvertinimai gali būti ištrinti.

Dublikuotos verslo paskyros
Jeigu dėl kažkokių priežasčių buvo sukurtos kelios to paties verslo „Google Mano Verslas“ paskyros, naudotojų atsiliepimai ir vertinimai gali būti automatiškai perkelti iš vienos verslo paskyros į kitą.

Vietos pakeitimas
Jei pasikeitė įmonės adresas (tačiau bendrovės pavadinimas išliko toks pats), naudotojų atsiliepimai ir vertinimai bus perkelti, priskiriant juos naujam adresui.

Privatūs arba ištrinti įvertinimai
Jei naudotojas ištrins arba pakeis vertinimo rodymą į „privatus“, toks atsiliepimas ir vertinimas nebus rodomas Jūsų verslo paskyroje.


Straipsnyje pateikta informacija paimta iš žemiau esančių šaltinių:

Mūsų teikiamos paslaugos, susijusios su šia tema:

Skaitmeninės rinkodaros paslaugos