Keičiasi „Facebook“ naujienų srautas – su kokiais pokyčiais susidurs verslas?

Keičiasi „Facebook“ naujienų srautas – su kokiais pokyčiais susidurs verslas?

Metų pradžioje „Facebook“ paskelbė apie algoritmo pokyčius

2018 m. sausio 11 dieną „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas paskelbė, kad socialinis tinklas „Facebook“ iš esmės keičia naujienų srauto algoritmą, siekdamas užtikrinti kokybiškesnę vartotojo patirtį. 2018-aisiais socialinis tinklas nori akcentuoti asmeninio pasitenkinimo svarbą, todėl pirmenybė bus suteikta draugų turiniui, tuo tarpu verslo įrašų bus rodoma gerokai mažiau. Rinkodaros ekspertai neabejoja, kad šie pokyčiai skatins permąstyti iki šiol gyvavusias verslo komunikacijos strategijas, maksimaliai sumažinant beprasmio turinio kiekį.

 

Naujienų srautas taps švaresnis, dėmesio centre – asmeninės akimirkos

Sausio mėnesį išplatintame pranešime Markas Zuckerbergas primena, kad „Facebook“ esmė – užtikrinti glaudesnį tarpusavio ryšį ir palengvinti bendravimą su mums svarbiais žmonėmis. Deja, keičiantis reklamos formoms ir augant socialinių tinklų populiarumui, pastaraisiais metais suaktyvėjo viešas turinys, išaugo verslo ir žiniasklaidos pranešimų kiekis, užgožęs asmenines akimirkas. Siekdamas iš esmės keisti situaciją, M. Zuckerbergas teigia, kad „viena esminių sričių, į kurią fokusuosimės 2018 m. – sieksime užtikrinti, kad visas laikas, kurį praleidžiame „Facebook“, iš tiesų būtų malonus“.

Jei prieš 5 metus į socialinius tinklus verslas žiūrėjo gan įtariai, šiandien jis tapo viena esminių bendravimo, komunikacijos ir klientų viliojimo formų. Įgyvendinus pirmuosius pokyčius, naujienų sraute vartotojas ras kur kas daugiau jam aktualus turinio, t. y. savo šeimos narių, draugų ir grupių, kurioms priklauso, pranešimus. Kitaip sakant, „Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad žmonės dažniau matytų artimųjų ir draugų žinutes, tuo tarpu verslo ir prekės ženklų įrašai bus rodomi rečiau. Viešas turinys privalės atitikti bendrą socialinio tinklo standartą, t. y. turės skatinti prasmingas diskusijas ir realų vartotojo įsitraukimą. Iš žmogaus nebus atimta galimybė sekti jam aktualaus verslo naujienų, tačiau norėdamas gauti mėgiamo puslapio naujienas pirmas, nuėjęs į pasirinktą puslapį, jis turės pažymėti, kad minėtajam turiniui suteikia prioritetą.

 

Verslui teks gerokai pasukti galvą

Ilgą laiką buvo manoma, kad reklama „Facebook“ yra pigi (arba nemokama!) galimybė didinti potencialių lankytojų srautą. Iliuzijos burbulas susprogo ir požiūris iš esmės pasikeitė, kartu keisdamas ir verslo komunikacijos taktiką. Jei prieš keletą metų prekės ženklas tikėjo, kad jam užtenka turėti didesnę sekėjų grupę ir kasdien skelbti įrašus, šiandien jis bus priverstas atsakingiau žiūrėti į savo komunikaciją ir pasiūlyti klientui gerokai kokybiškesnį turinį. Tam, kad reklama pasiektų ir įtrauktų vartotoją, būtini tokie elementai kaip suasmeninimas, kūrybinis priėjimas ir ilgalaikė vertė.

Būtina kalbėti ir apie pinigus. Rinkodaros specialistai teigia, kad verslas turės daugiau investuoti į turinį ir suvokti, kad galimybė atsidurti dėmesio centre nebėra pigi. Kadangi verslo žinutės bus matomos tik tuo atveju, jei verslas pirks reklamą, atitinkamai teks galvoti apie tai, kokiu turiniu dalijamasi, t. y., ar iš tiesų verta į jį investuoti. Tai reiškia, kad verslas bus priverstas iš naujo persvarstyti rinkodaros strategijas, atsisakydamas banalaus turinio (pvz., sveikinti fanus su pirmuoju sniegu). Dėl to laimės abi pusės – verslas augs ir tobulės, o socialinio tinklo srautas taps švaresnis.

 

Kaip prisitaikyti prie pokyčių?

* VARTOTOJŲ ĮSITRAUKIMAS IR KOMENTARAI. Trumpos vartotojų reakcijos, pvz., „Like“ mygtuko paspaudimas ar trumpas kelių žodžių komentaras, prarado savo vertę. „Facebook“ suprato, kad reakcija nėra lygi įsitraukimui. Signalas, rodantis nuoširdų susidomėjimą, yra ilgi komentarai, kuriems „Facebook“ skirs kur kas daugiau dėmesio.

Ką turėtumėte daryti? Atsisakykite beprasmio turinio, pvz., žinutės, kad šiandien šalta. Kurkite turinį, kuris skatins diskusijas, ragins pasakoti asmenines istorijas ir būti atviriems.

* VAIZDO ĮRAŠŲ TURINYS. Pastaruosius keletą metų vaizdo įrašams priklausė „Facebook“ karūna, kuri šiandien su trenksmu nukrito žemėn. Nuo šiol aukštas pasiekiamumas bus suteikiamas tik pačiam geriausiam video turiniui. Tai reiškia, kad vaizdo įrašų formatas nebėra pats svarbiausias. Jei vaizdo medžiaga neskatins vartotojų įsitraukimo, ji bus laikoma mažai vertinga ir neaktuali.

Ką turėtumėte daryti? Nebegalvokite apie turinio formatą – galvokite apie patį turinį. Visų pirma nuspręskite, ką norite pasakyti, ir tik tada galvokite, kaip šią idėją pateiksite. Jūsų vaizdo įrašas privalo turėti konkretų tikslą, kad vartotojai juo domėtųsi ir ieškotų.

* LANKYTOJŲ PRITRAUKIMAS. Ilgą laiką dominavusios dirbtinio įtraukimo žinutės, skatinančios vartotojus atlikti vienus ar kitus veiksmus, pvz., pasidalinti įrašu, pridėti komentare draugą ir pan., praranda savo prasmę. Naujieji „Facebook“ algoritmai minėtąjį turinį identifikuos kaip nevertingą ar net kenkėjišką, todėl ne tik mokamas, bet ir organinis šio turinio pasiekiamumas mažės.

Ką turėtumėte daryti? „Facebook“ skatina natūralų įsitraukimą, todėl siūlykite išties vertingą turinį, kuris jūsų lankytojui būtų aktualus pats savaime, be noro laimėti vieną ar kitą prizą. Jei norėsite fanus palepinti dovanomis, turėsite ieškoti originalių būdų, kaip paskatinti vartotojus atlikti jums naudingus veiksmus.

 * DALINIMASIS NUORODOMIS. Netaikius griežtų apribojimų, ilgą laiką „Facebook“ srautas buvo apkrautas menkavertėmis nuorodomis ir vadinamuoju spamu. Siekdamas gerinti vartotojų patirtį, nuo šiol socialinis tinklas ribos abejotinų ir gero turinio reikalavimų neatitinkančių nuorodų kiekį.

Ką turėtumėte daryti? Dalinkitės tik kokybiškomis nuorodomis. „Facebook“ blokuos tas nuorodas, kurios kreips į puslapius, apkrautus kenksmingomis ir trikdančiomis reklamomis, į puslapius su lėtu užkrovimo laiku, taip pat į tuos puslapius, kurie neturės esminio turinio ir paskirties, t. y. nebus aišku, kokią informaciją jie perduoda ir kokią naudą suteikia vartotojui, nesugebės sudominti ir neskatins apsilankyti kituose svetainės puslapiuose.

 


Straipsnyje remtasi žemiau esančiais šaltiniais:

Mūsų teikiamos paslaugos, susijusios su šia tema:

SOCIALINIŲ TINKLŲ naujienos

3 patarimai iš praktikos: kaip vystyti sėkmingą prekės ženklą?

Ar prekės ženklas nėra paprasčiausias logotipas, simbolių ar žodžių kratinys, skirtas identifikuoti vieną prekę nuo kitų? Jei taip galvojate, apie sėkmę galite pamiršti. Kalbant paprastai, prekės ženklas – tai jūsų pažadas klientams, kuriuo remdamiesi jie sprendžia, ko gali tikėtis iš jūsų gaminių ar paslaugų. Prekės ženklas formuoja įmonės įvaizdį, skatina klientų lojalumą ir kuria pridėtinę vertę.

skaityti daugiau

7 patarimai, kaip pritaikyti „Instagram“ verslui

Norite įsitvirtinti verslo rinkoje, siekiate didinti prekės ženklo žinomumą ir pardavimo apimtis? Tuomet „Instagram“ yra tai, ko jums reikia!

Neužtenka susikurti „Instagram“ verslo paskyros ir tikėtis, kad auditorijos dėmesį pelnysite keldami gražias nuotraukas. Pateikiame septynis rinkodaros specialistų patarimus, kurie padės siekti užsibrėžtų tikslų, nepriklausomai nuo to, ar jūsų įmonės strategija plėtojama jau kelerius metus, ar socialinės medijos srityje esate visiški naujokai.

skaityti daugiau

Apie mus

N

Sėkminga 10 metų patirtis

Daugiau nei 10 metų sėkmingai dirbame ir teikiame skaitmeninės rinkodaros paslaugas įvairaus dydžio bei įvairių veiklos sričių įmonėms.

N

Premium Google Partneris

Daugiau nei 6 metus esame Sertifikuotas Premium Google Partneris ir užtikriname tik aukščiausios kokybės Google paslaugų teikimą.

N

Kompleksiniai sprendimai

Galime pasiūlyti kompleksinius sprendimus nuo interneto svetainės sukūrimo iki optimizavimo bei tikslinių reklaminių kampanijų administravimo.

N

Tikslas, kokybė ir rezultatai

Siekiame šiltų ir ilgalaikių bendradarbiavimo santykių su visais savo klientais, todėl visuomet laikomės susitarimų ir siekiame maksimalių rezultatų.

Mūsų kompetencijos

GOOGLE ADWORDS REKLAMA

Google AdWords Reklama

Sertifikuota reklama visame Google reklamos tinkle.
Reklama paieškoje ir turinyje, Gmail, Youtube, remarketingas.

SEO OPTIMIZAVIMAS

SEO paslaugos ir optimizavimas

Profesionalus interneto svetainių SEO optimizavimas.
SEO analizė, vidinis bei išorinis optimizavimas, priežiūra.

Google Analytics ir Google Tag Manager

Google Analytics ir Tag Manager

Google Analytics, Google Tag Manager paskyrų administravimas. Įvykių, tikslų ir el. komercijos diegimas, išplėstinės ataskaitos.

Socialinių tinklų administravimas

Socialinių tinklų administravimas

Socialinių tinklų (Facebook, Google+) paskyrų administravimas.
Pranešimų kūrimas ir vizualizavimas, reklaminės kampanijos.

Interneto svetainių kūrimas ir atnaujinimas

Interneto svetainių kūrimas

Mobiliems pritaikytų ir SEO optimizuotų svetainių kūrimas.
Dizaino ir turinio kūrimas, esamų svetainių atnaujinimas.

Mūsų pasiekimai

Metų patirtis

Įvykdytų projektų

%

Pasiektų tikslų

%

Metinis augimas

I

Susisiekite su mumis

Maloniai prašome užpildyti ir išsiųsti pateiktą paslaugų paklausimo formą.
Kuo išsamesnę informaciją pateiksite Jūs, tuo tikslesnį pasiūlymą pateiksime mes!

Nurodykite savo vardą ir pavardę
Nurodykite savo el. pašto adresą
Nurodykite savo telefono numerį
Nurodykite savo įmonės pavadinimą
Nurodykite savo pareigas įmonėje
Pažymėkite patogiausia susisiekimo būdą
Pažymėkite dominančias paslaugas
Įrašykite savo pranešimo tekstą