Kaip pasirinkti SEO paslaugų teikėją?
„Google“ 3 žingsnių vadovas, kaip pažinti gerą SEO specialistą
Pasauliui susidūrus su gyvenimą kaustančia pandemija, neišvengiamai pasikeitė ne tik mūsų kasdieniai įpročiai, bet ir požiūris į verslą. Didesnis noras taupyti ir protingai investuoti skatina iš naujo apsvarstyti visus verslo aspektus ir priimti tik racionaliai pagrįstus sprendimus. SEO specialisto pasirinkimas – ne išimtis. Numatyti, kas jūsų verslui suteiks realios vertės, gali būti sudėtingiau, nei atrodo. Pirmąjį 2020 m. ketvirtį „Google“ pasidalino 3 žingsnių vadovu, kuriame pateikiami esminiai SEO paslaugų teikėjo pasirinkimo kriterijai, ypatingai aktualūs verslo pradžiai ir didesnio įžvalgumo reikalaujančiam laikotarpiui.
Kodėl tai svarbu?
„Google“ pabrėžia, kad svarbiausias privalumas, kurį gaunate samdydami SEO specialistą, – tai galimybė patobulinti svetainę, efektyviai taupant savo laiką. Profesionalus SEO paslaugų teikėjas pagerins jūsų įmonės įvaizdį ir jos poziciją rinkoje. Tačiau yra ir kita pusė, – „Google“ įspėja, kad bendravimas su prastu SEO specialistu kelia pavojų sugadinti jūsų verslo reputaciją – blogi patarimai ir „Google“ reikalavimų neatitinkantys veiksmai gali sukelti ilgalaikes neigiamas pasekmes.
Kad išvengtumėte nemalonių staigmenų, „Google“ siūlo vadovautis trijų žingsnių SEO specialisto įvertinimo sistema, kurią sudaro jūsų pirmasis pokalbis su SEO paslaugų teikėju, jo darbų ir reputacijos įvertinimas bei techninis svetainės auditas.
Pirmas žingsnis: ar pokalbio metu dėmesys sutelkiamas į tinkamus dalykus?
Pirmą kartą bendraudami su SEO specialistu, atkreipkite dėmesį, ar jis iš tiesų kalba apie tai, kas svarbu. Pvz., „Google“ sako, kad sunerimti reikėtų tuo atveju, jei SEO paslaugų teikėjas didžiausią dėmesį skiria jūsų įmonės reitingavimui „Google“ paieškoje – SEO paslaugų teikėjas visų pirma turi susitelkti ne į konkrečią rezultato poziciją, o į tai, kaip jūsų įmonė atrodo „Google“ paieškoje.
Kitaip sakant, reikėtų suklusti, jei SEO specialistas klausia tik apie tai, kurią vietą „Google“ paieškoje norite užimti. Ir priešingai, geras ženklas, jei sulaukiate tokių klausimų:
- Kas daro jūsų verslą išskirtiniu?
- Kaip atrodo jūsų idealus klientas?
- Kaip klientai suranda jūsų svetainę?
- Kaip norėtumėte, kad klientai surastų jūsų svetainę?
- Kokius kitus rinkodaros kanalus naudojate?
- Kas yra jūsų konkurentai ir kaip jiems sekasi? Ir t. t.
Jei SEO specialistui neįdomi jūsų įmone platesniu požiūriu, „Google“ rekomenduoja tokį pokalbį užbaigti. Nepamirškite, kad puikių SEO rezultatų užtikrinti nepavyks, jei SEO specialistas nežinos, kokie yra jūsų įmonės tikslai, kokia yra jūsų auditorija ir marketingo strategijos. Sunerimti reikėtų ir tuo atveju, jei SEO paslaugų teikėjas suteikia nerealias garantijas, pvz., kad pateksite į pirmąją „Google“ paieškos poziciją. To niekas negali užtikrinti. Paprastai tie, kas žada greitus ir aukštus rezultatus, naudoja „Google“ reikalavimų neatitinkančias priemones, galinčias sukelti rimtų problemų ateityje.
Antras žingsnis: ką SEO paslaugų teikėjo patirtis sako apie jo darbus?
Pasidomėkite, su kokiais klientais jūsų SEO specialistas dirbo anksčiau, ir, jei įmanoma, pabandykite gauti jų atsiliepimus. Vienas pagrindinių klausimų, kuriuos „Google“ siūlo užduoti, – paklausti, ar SEO rezultatai buvo ilgalaikiai?
„Google“ teigia, kad gero specialisto bruožas yra gebėjimas atskirus SEO darbus įtraukti į bendrus veiklos procesus, t. y. sudaryti ilgalaikius planus, kurie leis SEO tapti jūsų įmonės įvaizdžio stiprinimo dalimi ir kurti klientų pasitikėjimą, orientuojantis ne tik į „Google“ robotų reikalavimus, bet ir į realių žmonių poreikius. Greiti pataisymai, žinoma, yra svarbu, tačiau SEO specialistas turi siekti ilgalaikės vertės.
Trečias žingsnis: ar techninis auditas yra pakankamai išsamus?
Susiaurinus kandidatų sąrašą, būtina pereiti prie techninio audito. Paprašykite, kad SEO specialistas pateiktų prioritetų sąrašą, kas ir kur turėtų būti patobulinta, kad svetainė taptų patogesnė paieškai. Nepamirškite, kad šis sąrašas turėtų būti pagrįstas audito metu surinktais duomenimis ir būti nukreiptas ne tik į paieškos variklių reikalavimus, bet ir į geresnę lankytojų patirtį. Visą situaciją SEO specialistas turi matyti platesniu žvilgsniu ir įvertinti ne tik SEO paslaugų augimo rodiklius, bet ir bendrą įmonės įvaizdžio stiprinimą bei vartotojų patirties gerinimą.
Verslą auginantis bendradarbiavimas
Prieš pradėdami darbus, su SEO specialistu sutarkite dėl bendrų tikslų, metrikos ir rezultatų stebėjimo. Tai leis pakankamai tiksliai suplanuoti darbus, žinoti, kada ir ko tikėtis. Geras SEO specialistas pateiks idėjų, kurios padės plėstis jūsų verslui mažiausiais ištekliais. Nenustebkite, jei SEO paslaugų teikėjas pasiūlys sprendimus, kurie pareikalaus daugiau laiko pradžioje, tačiau užtikrins stabilų rodiklių augimą ilgesniame laikotarpyje. Galiausiai, „Google“ pabrėžia, kad nuo pat pradžių turėtumėte jaustis užtikrintai, mėgautis maloniu bendravimu, drauge su SEO specialistu mokytis, tobulėti ir ieškoti optimalių sprendimų.
Turite klausimų? Kviečiame peržiūrėti trumpą „Google Webmasters“ vaizdo įrašą čia arba susisiekti su mūsų kvalifikuotų SEO specialistų komanda.