Ar žinote, kokias pozicijas Jūsų svetainė užima „Google“ paieškoje?
Svetainės pozicijų vertinimas
Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) – tai svetainės pozicijų iškėlimas „Google“ paieškoje. Vertindami SEO proceso rezultatyvumą, į paieškos laukelį vedame atitinkamą raktinę frazę ir stebime, kokioje pozicijoje atsiduria mūsų svetainė. Nors šis vertinimas yra vienas paprasčiausių būdų apžvelgti rezultatus, ne visais atvejais jis yra tikslingas.
Kriterijai, lemiantys paieškos rezultatus
„Google“ sugeneruoti duomenys yra nepastovūs, t. y. paieškos rezultatų pateikimui įtakos turi daugybę veiksnių, iš kurių išskiriami du pagrindiniai:
Paieškos vieta. „Google“ rezultatai priklauso nuo vietos, kurioje atliekama paieška. Pavyzdžiui, jei dviejuose skirtinguose miestuose atliksite kavinės paiešką, paieškos tinklo rezultatai skirsis, t. y. Jums bus pateikta informacija apie arčiausiai Jūsų esančias kavines.
Personalizacija. „Google“ paieškos sistema vertina Jūsų atliekamus veiksmus ir kaupia informaciją apie vykdomas paieškas. Siekiant kuo tiksliau atitikti Jūsų poreikius, automatiškai koreguojamas ir paieškos rezultatų išdėstymas.
Kaip atlikti objektyvų svetainės pozicijų įvertinimą?
Atsijunkite nuo paskyrų. Jei esate prisijungę prie „Google“, „Yahoo“, „Bing“ ar kitų paskyrų, apie Jūsų naršymo įpročius sukaupta informacija turės įtakos rezultatų išdėstymui. Siekdami objektyvumo, atsijunkite nuo paskyrų.
Pakeiskite interneto naršyklės nustatymus. Interneto naršyklės nustatymai, pvz., pasirinkta kalba, turi tiesioginės įtakos paieškos rezultatų išdėstymui. Tikrindami svetainės pozicijas paieškoje, pasirinkite neutralius nustatymus arba Jūsų tikslinei auditorijai aktualias kalbas.
Išvalykite naršymo istoriją. Veiksmai, kuriuos atliekate internete, saugomi naršyklės istorijoje (cookies), todėl, siekdami objektyvių rezultatų, išvalykite naršymo duomenis.
Įjunkite privataus naršymo režimą. Atsidarę „Incognito“ (privataus naršymo) langą galėsite matyti išorinių veiksnių neįtakotus paieškos rezultatus.
Kaip pasiekti geresnes svetainės pozicijas?
Jei savo pozicijas vertinate tik pagal bendrinius raktinius žodžius, darote gana didelę klaidą. Kur kas racionalesnis sprendimas – koncentruotis ties specifiniais, nišiniais raktiniais žodžiais. Tiksliniai vartotojai į paieškos laukelį veda platesnes raktinių žodžių reikšmes, tuo tarpu bendriniai raktažodžiai sulaukia didesnio netikslinių klientų srauto. Be to, bendrinių raktinių žodžių naudojimas yra gana brangus sprendimas dėl plataus jų vartojimo ir didelio konkurencingumo.
Sužinokite daugiau apie tinkamą raktažodžių parinkimą kitame mūsų straipsnyje: Kaip pasirinkti tinkamus raktinius žodžius?