Skip to main content
4 turinio rinkodaros pamokos, arba kaip SEO keičia turinį

4 turinio rinkodaros pamokos, arba kaip SEO keičia turinį

4 turinio rinkodaros pamokos, arba kaip SEO keičia turinį

Kas sieja turinio rinkodarą ir SEO?

Turinys yra jūsų verslo veidas, SEO – darbo jėga. Kokybiškas svetainės turinys kuria bendrovės įvaizdį, ugdo ir skatina klientų pasitikėjimą. Kitaip sakant, turinys yra tai, kas padeda išlaikyti jūsų auditoriją, pasako, kas jūs esate ir ką galite. Tuo pačiu, turinys paverčia jūsų idėjas kūnu, padeda didinti prekės ženklo žinomumą ir skatina lankytojus imtis jūsų verslui pelningų veiksmų. SEO – techninė šio darbo pusė, padedanti tapti matomais paieškoje ir nukreipianti tikslingą srautą į jūsų turinį, t. y., SEO atidaro duris potencialiai jūsų auditorijai ir maloniai kviečia užeiti. Turinys ir SEO sudaro turinio rinkodaros pagrindą (tinkamu metu pateikti tinkamą informaciją tinkamai auditorijai), todėl negali egzistuoti vienas be kito. 

Kaip turinys padeda SEO?

1. Turinio kokybė lemia SEO reitingą

Kad jūsų svetainė būtų lengvai randama organinėje paieškoje, jai reikalingas kokybiškas turinys. Apskritai, be turinio svetainė yra tarsi mašina be degalų. Ir priešingai, – aukštos kokybės turinys yra benzinas, neleidžiantis sustoti. Pateikite klientams aktualią informaciją, pramoginį turinį, suteikite įkvėpimo ar išmokykite naujų dalykų – išlikite originalūs, nepamiršdami kokybės ir techninės SEO pusės, kadangi be išorinių ir vidinių optimizacijos darbų perpildytoje rinkoje būsite paprasčiausiai nematomi. Neapsigaukite, – nors apie aktualius raktažodius kalbama ne vienerius metus, situacija iš esmės pasikeitė. Jei anksčiau užtekdavo nurodyti kelias raktines frazes, pateikti padriką raktažodžių kratinį ar minimalią informaciją, apie tai, ką siūlote, šiandien, atlikę minėtuosius darbus, paieškos sistemoms liksite nepatrauklūs. „Google“ ištobulino algoritmus, todėl svetainės turinio kokybė tapo aukščiausio lygio faktoriumi. Tai reiškia, kad jei neturite kokybės – neturite ir vietos paieškos rezultatuose.

2. Svarbiausia – raktinis žodis?

Bendrąja prasme raktiniai žodžiai yra rodikliai, kurie paieškos sistemoms nurodo, apie ką yra jūsų svetainė / jūsų siūlomos paslaugos ar prekės. Paprasčiau tariant, raktažodžiai siunčia signalus paieškos sistemoms, kaip reitinguoti jūsų puslapius. Kaip jau minėjome, optimalus sprendimas – įterpti atsitiktinius raktinius žodžius į puslapį ir tikėtis, kad to pakaks. Tiesą pasakius, – anksčiau ir pakako. Šiandien turite tris svarbiausias užduotis – surasti jūsų verslui ir konkrečiai veiklai aktualius raktinius žodžius (juk neketinate tos pačios frazės naudoti visoje svetainėje?), savo lankytojui pasiūlyti kokybišką turinį ir atlikti techninius vidinės optimizacijos darbus – raktiniai žodžiai negali egzistuoti patys savaime be aktualaus ir optimizacijai palankaus turinio, lygiai taip pat, kaip turinys neturėtų kalbėti pats apie save, nesiorientuodamas į „Google“ paieškos robotus.

3. Optimizuodami turinį rūpinatės technine SEO puse

Žinoma, puslapis, kuris neturi optimizuoto turinio, gali būti randamas paieškoje. Pvz., išsamus, aukštos kokybės naujienų portalo įrašas, neturintis jokių optimizacijos intensijų, gali būti pateikiamas paieškoje. Bėda tai, kad šis puslapis nepasieks optimalių rezultatų. Be to, tokio turinio dalis su į paiešką įvestu raktažodžiu (ar net sakinio dalimi) bus vertinamas tik atsitiktinai. Tuo tarpu, optimizuoti puslapiai vertinami kaip vartotojui naudingas turinys, todėl yra pateikiami aukštesniuose organinės paieškos rezultatuose. 

Kas yra geras turinys?

Reikia pripažinti – pasiekti šiandieninį žmogų nėra sudėtinga, kadangi jis nuolatos prisijungęs: naršo mobiliajame telefone, turi socialinių tinklų paskyras, tikrina elektroninį paštą ir t. t. Didžiausias turinio rinkodaros iššūkis – šį žmogų ne pasiekti, o sudominti! T. y. priversti jį sustoti, perskaityti jūsų turinį, atsidaryti jam siunčiamą žinutę. Apskritai, vis garsiau kalbama apie tai, kad šiuolakinėje komunikacijoje daugiau dėmesio reikėtų skirti ne kanalui, o turiniui.

Kokybiško turinio esmė – pateikti naudingą informaciją potencialiam klientui. Turinio formos gali skirtis, priklausomai nuo pasirinkto kanalo, t. y. natūralu, kad naujienlaiškio ir soc. tinklų žinutė tarpusavyje skirsis. Paprastai išskiriami trys pagrindiniai turinio lygiai:

Pramoginis turinys. Tai turinys, skirtas geram laiko praleidimui. Toks turinys neskirtas rimtų aktualių nagrinėjimui. Jis skatina smalsumą, leidžia pasijuokti, suteikia gerų emocijų.

Informacinis turinys. Tai turinys, kuriame patariama, informuojama, suteikiama žinių. Informacinis turinys padeda spręsti problemas, pataria asmeninio gyvenimo ar profesinės srities klausimais.

Socialinis turinys. Tai turinys, kuriame aptariami socialiniai klausimai. Paprastai turinyje išryškinamos vertybės, svarbios prekiniam ženklui ar visuomenei, aptariamos problemos, aktualios klientui ar konkrečiam verslo sektoriui. 

Ką turite daryti?

1. Apsibrėžkite tikslus

Kaip ir bet kokioje kitoje veikloje, viskas, ką darote, privalo turėti savo tikslą. Turinio strategai vis dažniau kalba apie tai, kad kokybiškas turinys visų pirma žino, kam yra adresuotas ir ką nori pasakyti, t. y. standartiniai tikslai (pavyzdžiui, naujienos paspaudimų kiekis) vis dažniau keičiami sėkminga koreliacija tarp turinio temos ir bendrųjų įmonės tikslų. Kitaip sakant, rekomenduojama vengti turinio, kuris nėra aktualus jūsų paslaugai, prekei ar veiklai, kadangi tai klaidina klientą ir apsunkina įmonės įvaizdį. Klientas turi žinoti, ko iš jūsų gali tikėtis, pvz., jei savo svetainėje dalinatės patarimais jauniems tėvams, pagalvokite, ar verta kalbėti apie tai, kokius automobilius renkasi Didžiosios Britanijos gyventojai, net jei ši naujiena sulaukia didesnio skaitytojų dėmesio. Būkite sistemingi – turinio temų ir bendrųjų turinio tikslų suderinimas padės formuoti tinkamą jūsų įmonės įvaizdį ir didins lojalių klientų gretas.

2. Galvokite apie skaitytoją, ne apie skaičius

Ilgą laiką pagrindinis skaitmeninės rinkodaros dėmesys buvo skiriamas skaičiams, pvz., matuojama, kiek žmonių pasidalino turiniu socialiniame tinkle, kiek paspaudimų sulaukė naujienlaiškis ir pan. Keičiantis rinkos situacijai, rekomenduojama šiek tiek atsitraukti nuo reklamos kanalo ir daugiau dėmesio skirti tam, kad pažintumėte savo lankytoją. Nepriklausomai nuo jūsų auditorijos, už jos visuomet slėpsis konkreti asmenybė. Turite žinoti, kas yra jūsų klientas ir kalbėtis su juo per turinį. Nėra universalaus teksto, tinkančio visiems ir visose situacijose. Jei orientuojatės į profesinę sritį, galite naudoti specializuotą kalbą, kuri atitiktų pagrindinį jūsų lankytojų supratimą – tai kalbės apie jūsų profesionalumą ir tuo pačiu ugdys kliento pasitikėjimą, o jei, pavyzdžiui, parduodate meilės romanus, visų pirma turėtumėte įsivaizduoti, kaip atrodo jūsų turinio skaitytojas, koks rašymo stilius jam priimtinas, kokių naujienų jis iš jūsų tikisi (tikriausiai, – ne informacijos apie kompiuterių technologinę pažangą). Kitaip sakant, skaitytojui turite būti įdomus ir naudingas draugas, galintis pasiūlyti tai, kas jam aktualu. Jei jūsų veikla apima daug sričių, būtina pagalvoti apie struktūruotą svetainės navigaciją, kuri suskirstytų turinį atskiromis temomis.

3. Būkite įdomūs

Turinio kiekiui augant, didėja ir vartotojo pasirinkimas. Tai reiškia, kad kokybės reikalavimai tampa vis griežtesni – lankytojas ieško įdomesnio, patrauklesnio, kokybiškesnio turinio. Jei per kelias pirmas minutes nepasiūlysite klientui to, ko jis ieško, jis pasirinks vieną iš dviejų išeičių: ignoruos tai, ką siūlote, arba apskritai atsisakys jūsų turinio (pvz., atšauks naujienlaiškį, užblokuos socialinių tinklų naujienas ir pan.), o tai reiškia, kad jūs ne tik prarasite potencialų klientą, bet ir rizikuosite turimos auditorijos dėmesiu. Kad būtumėte patrauklūs klientui, turite būti įdomūs. Juk niekas neskaitys apie tai, kaip išsivirti pakuotę makaronų, tačiau domėsis originaliu makaronų paruošimo receptu. Tiesa, kad galėtumėte apie kažką kalbėti, turite būti atitinkamos srities specialistu – naudokite savo patirtį ir žinias, kad pateiktumėte vaizdų, aiškų ir struktūruotą turinį.

4. Skatinkite dalyvauti ir dalintis turiniu

Turinys turi būti įtraukiantis – toks, kad skaitytojai norėtų juo dalintis, kad galėtų išsakyti savo nuomonę, pasidalinti patirtimi ar žiniomis. Jei skatinsite lankytojų įsitraukimą, visuomet sulauksite didesnio dėmesio. Pateikite klausimų, iškelkite diskusijas, domėkitės patirtimi. Praktika rodo, kad kai klausiame skaitytojo nuomonės, jis jaučiasi svarbus, reikalingas ir įdomus. Tuo pačiu skatinamas abipusis ryšys, ugdomas tarpusavio pasitikėjimas. 

Optimizuoto turinio atmintinė:

  1. Tinkamas raktinių žodžių naudojimas
  2. Lengvai skaitomas turinys, patrauklus skaitytojui ir paieškos sistemoms
  3. Aiški turinio struktūra, apgalvotos antraštės
  4. Vidiniai optimizacijos darbai, tvarkingi meta duomenys
  5. Apgalvotas turinio rinkodaros planas – turite žinoti, kokį turinį pateiksite (kas aktualu jūsų lankytojams?), ir kaip dažnai tai darysite.

Image source ©pngtree


Mūsų teikiamos paslaugos, susijusios su šia tema:

Skaitmeninės rinkodaros paslaugos