Skip to main content
5 faktai, kaip „Google Analytics“ rūpinasi jūsų duomenų privatumu

5 faktai, kaip „Google Analytics“ rūpinasi jūsų duomenų privatumu

5 faktai, kaip „Google Analytics“ rūpinasi jūsų duomenų privatumu

Kokius duomenis renka „Google Analytics“ ir kaip jie yra tvarkomi?

„Google Analytics“ siekia pasiūlyti iki smulkmenų apgalvotus įrankius, padedančius komerciniam, privačiam ir viešajam sektoriui suprasti, kaip yra naudojamasi jų svetainėmis ar programomis, neidentifikuojant atskirų lankytojų ir nesekant jų veiklos internete.

Kadangi pastaruoju metu kai kurioms įmonėms ir organizacijoms kyla klausimų, ar įrankis gali būti suderinamas su tarptautinio asmens duomenų perdavimo ir vartotojų privatumo nuostatomis, šiame straipsnyje norėjome paaiškinti, ką „Google Analytics“ daro ir, dar svarbiau, – ko nedaro.

1. „Google Analytics“ padeda įmonėms suprasti, kaip naudojamos jų svetainės ir programos, kad būtų gerinama vartotojų patirtis – „Google Analytics“ neseka žmonių ir jų neprofiliuoja

• „Google Analytics“ negali būti naudojama nei žmonėms stebėti, nei vartotojų profiliams kurti.
• „Google Analytics“ padeda programų ir svetainių savininkams suprasti, kaip vartotojai naudojasi jų svetainėmis ar programomis. Pavyzdžiui, „Google Analytics“ gali padėti suprasti, kurios internetinio laikraščio skiltys sulaukia didžiausio skaitytojų dėmesio, kaip dažnai atsisakoma pirkinių krepšelių, apsiperkant internetinėje parduotuvėje ir pan.
• „Google Analytics“ duomenys apima tokią informaciją kaip naudojamo įrenginio ar naršyklės tipas, vidutinis laiko praleidimas konkrečioje svetainėje ar programoje, apytikslė pasaulio vieta, iš kurios sulaukiama didžiausio lankytojų srauto, ir kt. Šie duomenys niekada nenaudojami konkrečiam lankytojui identifikuoti.
• „Google Analytics“ klientams draudžiama įkelti bet kokią informaciją, kurią „Google“ galėtų panaudoti asmens tapatybei nustatyti. Savo klientams „Google Analytics“ teikia duomenų ištrynimo įrankius, kad padėtų greitai pašalinti duomenis iš „Analytics“ serverių, jei tokia informacija būtų įkelta netyčia.

2. Duomenys, surinkti su „Google Analytics“, yra kontroliuojami konkrečios įmonės ar organizacijos – ji, o ne „Google“ kontroliuoja, kokie duomenys yra renkami ir kaip jie naudojami

  • Su „Google Analytics“ dirbančios įmonės išlaiko nuosavybės teises į surinktus duomenis, o „Google“ saugo ir apdoroja šiuos duomenis tik vadovaudamasi jų pateiktomis instrukcijomis, pvz., kad galėtų sugeneruoti ataskaitas apie tai, kaip lankytojai naudojasi jų svetainėmis ar programomis.
  • Esant poreikiui, įmonės ir organizacijos gali pasirinkti bendrinti „Analytics“ duomenis su „Google“, siekdamos vieno iš kelių konkrečių tikslų, įskaitant techninį palaikymą, palyginamąją analizę ir kt.
  • Įmonės ar organizacijos turi imtis konkrečių veiksmų, kad „Google“ galėtų naudotis analizės metu surinktais duomenimis, siekdama tobulinti ar kurti naujus produktus ar paslaugas. Tokie nustatymai yra laisvai pasirenkami ir visiškai neprivalomi.

3. Savo klientams „Google Analytics“ suteikia daugybę valdiklių ir išteklių, padedančių laikytis numatytų privatumo reikalavimų

  • Su „Google Analytics“ dirbančios įmonės ar organizacijos yra atsakingos už surenkamus duomenis. Pavyzdžiui, įmonės gali:
  1. Savo svetainėse įjungti IP anonimiškumą (arba IP maskavimą), kad nei vienas IP adresas nebūtų apdorojamas ar registruojamas.
  2. Iš dalies arba visiškai išjungti duomenų rinkimą tam tikruose puslapiuose.
  3. Pasirinkti, kiek laiko „Analytics“ saugos naudotojų ir įvykių duomenis, prieš automatiškai juos ištrindama iš „Analytics“ paskyros ir „Google“ serverių.
  4. Ištrinti duomenis iš „Analytics“ serverių, pateikus užklausą dėl jų pašalinimo, įskaitant galimybę ištrinti vieno naudotojo duomenis iš „Analytics“ paskyros.

4. „Google Analytics“ siekia užtikrinti, kad ne tik svetainių ar programų savininkai, bet ir patys lankytojai galėtų valdyti savo duomenų pateikimą

  • „Google“ siūlo įvairias funkcijas ir produktus, kurie yra saugūs, privatūs ir leidžia vartotojams savarankiškai valdyti pateikiamus duomenis. Štai kodėl jau ilgą laiką „Google Analytics“ siūlo naršyklės priedą, leidžiantį vartotojams išjungti „Google Analytics“ duomenų rinkimą bet kurioje jų lankomoje svetainėje.
  • „Google Analytics“ siekia ne tik užtikrinti visapusišką duomenų apsaugą, bet ir suteikti lankytojams visas galimybes priimti jų lūkesčius atitinkantį sprendimą. Pavyzdžiui, lankytojas gali pasirinkti, ar (ir kaip) jų lankoma svetainė naudos „Analytics“ slapukus, taip pat – blokuoti visus slapukus visose arba tam tikrose svetainėse.
  • „Google Analytics“ numato, kad įmonės ir organizacijos privalo tinkamai informuoti lankytojus apie „Google Analytics“ funkcijas, taip pat apie tai, ar šiuos duomenis galima susieti su kitais jų turimais duomenimis.
  • Įmonės ir organizacijos privalo gauti naudotojų sutikimą kiekvienam apsilankymui, atsižvelgiant į jų šalyje galiojančius įstatymus.

5. „Google Analytics“ negali būti naudojama reklamų, kurios būtų paremtos jautria asmenine informacija, pvz., sveikata, etnine kilme, seksualine orientacija ir kt., kūrimui

  • „Google Analytics“ nėra reklamos įrankis. Jis yra naudojamas tik interneto svetainių ar programų analizei (plačiau apie tai galite pasiskaityti čia).
  • Siekdamos gerinti savo reklamines kampanijas, kai kurios įmonės ir organizacijos remiasi „Google Analytics“ pateiktomis įžvalgomis.
  • Jei įmonė ar organizacija taip pat naudojasi „Google“ reklamos platformomis, ji turi griežtai laikytis „Google“ reklamos gairių, kurios draudžia skelbimų suasmeninimui naudoti neskelbtiną informaciją, pvz., informaciją apie sveikatą, rasę, religiją ar seksualinę orientaciją.

Duomenų saugumas yra vienas svarbiausių „Google Analytics“ darbo principų, kuriam skiriamas ypatingas dėmesys. Bet kokia informacija, susijusi su lankytojų veikla konkrečioje svetainėje ar programoje, yra perduodama tik įgyvendinus griežtas privatumo sąlygas, įskaitant tarptautinius duomenų perdavimo susitarimus, atitikimą tarptautiniu mastu pripažintiems nepriklausomiems saugos standartams (kaip ISO 27001) ar platų „Google Analytics“ valdiklių spektrą, padedantį svetainių savininkams apsaugoti lankytojų pateiktus duomenis.

Skaitmeninės rinkodaros paslaugos