„YouTube“ ar televizija – kuri reklama efektyvesnė?

„YouTube“ ar televizija – kuri reklama efektyvesnė?

Stiprėjanti kova tarp „YouTube“ ir televizijos

Ar šiuolaikinis verslas gali pasitikėti vienu reklamos kanalu, ypač išmaniųjų įrenginių eroje? Pagalvokite, kaip dažnai žiūrėdami televizorių, priešais save turite kitą įrenginį – mobilųjį telefoną ar nešiojamą kompiuterį? Tikrinatės elektroninį paštą TV reklamų metu arba su telefonu rankoje einate pasidaryti arbatos?

Likdami objektyvūs, turime pripažinti, kad televizijos reklama įstrigo vieno įrenginio eroje, todėl rinkodaros specialistai ima abejoti TV išlaidų pagrįstumu. Be to, jei norite kuo tiksliau vertinti reklamos rezultatus ar skirstyti savo auditoriją, „YouTube“ reklama yra tai, ko jums reikia. Ar tai reiškia, kad turite giežtai atsisakyti reklamos televizijoje? Mes taip nesakome. Reklamos kanalo pasirinkimą lemia daugybę faktorių, kuriuos būtina įvertinti.

 

Ar „YouTube“ skelbimai yra efektyvesni?

Nors TV reklamos augimas sąlyginai yra mažas, reklama televizijoje užima didžiausią rinkos dalį. Deja, vis dažniau kalbama apie tai, kad TV reklama vartotojo nepasiekia arba yra sąmoningai ignoruojama. Tuo pačiu, įvertinti, ar vartotojas iš tiesų pamatė reklamą, yra gana sunku. Kalbant apie reklamos efektyvumą, reikia įvertinti tai, kad interneto rinka nuolatos plečiasi, o online reklama per pastaruosius metus vidutiniškai auga 15–17 proc. Šiuo metu „YouTube“ naudotojų bazė siekia daugiau nei 1,3 mlrd. Atspėkite – kiek vaizdo įrašų peržiūrima kasdien? Apie 5 milijardus! Amerikoje atlikti tyrimai rodo, kad „YouTube“ reklama pasiekia daugiau JAV suaugusių (18–34 metų amžiaus) nei bet kuris kitas tinklas. Atlikus daugiau nei 50 nepriklausomų tyrimų, dar 2016 m. JAV buvo patvirtinta, kad „YouTube“ gali pasigirti ir gerokai didesniu investicijų pelningumo rodikliu (ROI – Return On Investment).

 

Ar internetas tik jaunimui?

Ar „YouTube“ iš tiesų tinka tik jaunimui? Vertinant reklamos kanalus, akcentuojama, kad „YouTube“ reklama skirta jaunam miesto žmogui. Tuo tarpu vyresni gyventojai, ypač gyvenantys mažesniuose miesteliuose ar kaimuose, kur kas aktyviau domisi televizija. Iš kitos pusės, reikėtų iš anksto susitarti, ką vadiname jaunimu. Turint nemenką statistiką, galime matyti, kad pagrindinis auditorijos branduolys, sudarantis daugiau nei 70 proc. visų peržiūrų, yra 18–35 metų žmonės. Tuo pačiu reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad tiek 18–25 m., tiek 25–35 m. auditorijos pasiskirstymas yra beveik tolygus. Pastaraisiais metais sparčiai auga ir vyresnės auditorijos procentas. Kiek tikslinga teigti, kad „YouTube“ yra specifinis jaunimo kanalas?

 

Kuri reklama brangesnė?

Svarbus klausimas, apsisprendžiant, kurį kanalą pasirinkti – kiek išleidžiame ir ką už tai gauname? Jei rinksitės tradicinę TV reklamą, turėsite investuoti nemenką sumą pinigų. Naudojantis „YouTube“, griežtų minimalių investicijų nėra, nes iš esmės mokate už tai, ką gaunate (pvz., už tai, kiek peržiūrų sulaukėte), kitaip sakant, jums nereikės mokėti už reklamą, kurios vartotojas nenorės žiūrėti. Tai itin patogu, kadangi galėsite orientuotis į tikslinę auditoriją ir veltui nešvaistyti biudžeto, tuo pačiu vartotojas lieka patenkintas, nes turi galimybę nežiūrėti reklamos, kuri jam neaktuali. Televizija, priešingai, orientuojasi į mases, todėl mokate už visus reklamos parodymus net ir tuo atveju, jei jūsų potencialus klientas reklamos metu nuėjo į virtuvę ar perjungė kanalą. Tokios reklamos kaina – derybų klausimas. Visgi, nors televizija yra brangi, tačiau, jei skaičiuojame, kiek tenka sumokėti už tai, kad tavo vaizdo įrašą „YouTube“ kanale pamatytų 100 tūkstančių žmonių, internetinės reklamos kaina gali būti net kelis kartus didesnė.

 

„YouTube“ – tikslesnis duomenų valdymas

Išmatuoti reklamos efektyvumą – nelengvas darbas net ir patyrusiam rinkodaros specialistui. Reklama paprastai matuojama iš anksto apsibrėžtais kriterijais, pvz., naujomis vartotojų registracijomis, praleistu laiku svetainėje, pirkimu, interakcijomis ir pan. Nors „YouTube“ kanalas leidžia gan tiksliai matuoti vartotojo atliktus veiksmus, su tradicine televizijos reklama to padaryti negalime. Šioje kovoje „YouTube“ laimi ir dėl galimybės valdyti rinkodaros duomenis. Pavyzdžiui, „YouTube“ skelbimus galite taikyti pagal vartotojo amžių, lytį, pomėgius ir pan., vaizdo įrašų kanalų vietas, nustatytus raktinius žodžius ar frazes.

 

Ar tai reiškia, kad TV reklamos turime atsisakyti?

Ne, ne visai. Nors verslininkai Lietuvoje vis aktyviau raginami žiūrėti į Vakarus ir iš jų atkeliaujančias reklamos tendencijas, reikia pripažinti, kad televizija Lietuvoje – vis dar pats galingiausias kanalas, leidžiantis pasiekti mases – didžiausią auditoriją už mažiausius pinigus. Iš kitos pusės, reklamos karaliaus karūna laikosi netvirtai – nors TV reklamos apimtys išlieka didelės, interneto rinka turi kur kas daugiau erdvės augti. Labai svarbu įvertinti ir transliuojamos žinutės tikslą, pvz., jei jūsų dėmesys skiriamas žmogui iki 35 metų, televizija nėra tinkamiausias sprendimas. Lygiai taip pat, jei norite transliuoti 4–5 minučių filmukus, jų rodymas televizijoje būtų mažų mažiausiai nepelningas. „YouTube“ kanalas laimi ir tuomet, jei norite kuo tiksliau planuoti rinkodarą ir stebėti vartotojų elgesį. Vertindami bendruosius rinkos bruožus, ekspertai vieningai sutinka – jei siekiate didžiausios sėkmės, neturėtumėte apsiriboti vienu reklamos kanalu – ieškokite sprendimų, kurie pasiektų vartotoją daugiafunkcinių įrenginių eroje.

 


Mūsų teikiamos paslaugos, susijusios su šia tema:

Naujienlaiškis

Nurodykite savo vardą ir pavardę
Nurodykite savo el. pašto adresą

Google Ads naujienos

Naujos „YouTube“ vaizdo įrašų skelbimų galimybės

Jei norite pasiekti tikslinę auditoriją ir būti arčiau kliento, „YouTube“ reklama turi atsidurti jūsų prioritetų sąraše. Visai neseniai „Google“ pristatė „TrueView for Action“ ir „TrueView for Reach“ galimybes – sužinokite apie naujus reklamos formatus ir kainų siūlymo strategijas, prisitaikančias prie konkrečių verslo poreikių.

skaityti daugiau

Keičiasi „Google“ reklamos produktų vardai – kas, kaip ir kodėl?

2018 m. birželio pabaigoje „Google“ paskelbė, kad nebeliks jos valdomų prekės ženklų „AdWords“ ir „DoubleClick“. Interneto milžinė teigia, kad šie pokyčiai – tai pastangos supaprastinti savo pasiūlymus, o naujieji „Google“ reklamos platformos produktų vardai padės geriau ir aiškiau apibrėžti teikiamas paslaugas. Kokie pokyčiai mūsų laukia?

skaityti daugiau

Būtinai išsaugokite savo „Google Analytics“ duomenis iki gegužės 25 dienos!

Jei naudojatės „Google Analytics“ paskyra ir nepakeitėte duomenų saugojimo laikotarpio, jūsų duomenys bus negrįžtamai paveikti! Primename, kad iki gegužės 25 dienos nepakeitus duomenų saugojimo laikotarpio, remiantis GDPR, nebegalėsite filtruoti, segmentuoti, kurti tinkintų ataskaitų ir kitaip panaudoti senų „Google Analytics“ duomenų.

skaityti daugiau

Slapukų naudojimo taisyklės – ką privalu žinoti?

Nors apie slapukų naudojimą ir privatumo politiką kalbama ne vienerius metus, praktika rodo, kad nemaža dalis svetainių valdytojų į reikalavimą pranešti apie slapukų naudojimą žiūri pernelyg atmestinai. Ką gi, situacija pasikeitė – slapukų politika tapo griežtesnė, o verslas, ignoruodamas lankytojo teisę žinoti ir rinktis, gali turėti rimtų nemalonumų, ypač tuomet, jei savo svetainėje naudoja trečiųjų šalių slapukus.

skaityti daugiau

3 patarimai iš praktikos: kaip vystyti sėkmingą prekės ženklą?

Ar prekės ženklas nėra paprasčiausias logotipas, simbolių ar žodžių kratinys, skirtas identifikuoti vieną prekę nuo kitų? Jei taip galvojate, apie sėkmę galite pamiršti. Kalbant paprastai, prekės ženklas – tai jūsų pažadas klientams, kuriuo remdamiesi jie sprendžia, ko gali tikėtis iš jūsų gaminių ar paslaugų. Prekės ženklas formuoja įmonės įvaizdį, skatina klientų lojalumą ir kuria pridėtinę vertę.

skaityti daugiau

Apie mus

N

Sėkminga 10 metų patirtis

Daugiau nei 10 metų sėkmingai dirbame ir teikiame skaitmeninės rinkodaros paslaugas įvairaus dydžio bei įvairių veiklos sričių įmonėms.
N

Premium Google Partneris

Daugiau nei 6 metus esame Sertifikuotas Premium Google Partneris ir užtikriname tik aukščiausios kokybės Google paslaugų teikimą.
N

Kompleksiniai sprendimai

Galime pasiūlyti kompleksinius sprendimus nuo interneto svetainės sukūrimo iki optimizavimo bei tikslinių reklaminių kampanijų administravimo.
N

Tikslas, kokybė ir rezultatai

Siekiame šiltų ir ilgalaikių bendradarbiavimo santykių su visais savo klientais, todėl visuomet laikomės susitarimų ir siekiame maksimalių rezultatų.

Mūsų kompetencijos

GOOGLE ADWORDS REKLAMA

Google Ads Reklama

Sertifikuota reklama visame Google reklamos tinkle.
Reklama paieškoje ir turinyje, Gmail, YouTube, remarketingas.

SEO OPTIMIZAVIMAS

SEO paslaugos ir optimizavimas

Profesionalus interneto svetainių SEO optimizavimas.
SEO analizė, vidinis bei išorinis optimizavimas, priežiūra.

Google Analytics ir Google Tag Manager

Google Analytics ir Tag Manager

Google Analytics, Google Tag Manager paskyrų administravimas. Įvykių, tikslų ir el. komercijos diegimas, išplėstinės ataskaitos.

Socialinių tinklų administravimas

Socialinių tinklų administravimas

Socialinių tinklų (Facebook, Google+) paskyrų administravimas.
Pranešimų kūrimas ir vizualizavimas, reklaminės kampanijos.

Interneto svetainių kūrimas ir atnaujinimas

Interneto svetainių kūrimas

Mobiliems pritaikytų ir SEO optimizuotų svetainių kūrimas.
Dizaino ir turinio kūrimas, esamų svetainių atnaujinimas.

Mūsų pasiekimai

Metų patirtis

Įvykdytų projektų

%

Pasiektų tikslų

%

Metinis augimas

l

Susisiekite su mumis

Maloniai prašome užpildyti ir išsiųsti pateiktą paslaugų paklausimo formą.
Kuo išsamesnę informaciją pateiksite Jūs, tuo tikslesnį pasiūlymą pateiksime mes!

Nurodykite savo vardą ir pavardę
Nurodykite savo el. pašto adresą
Nurodykite savo telefono numerį
Nurodykite savo įmonės pavadinimą
Nurodykite savo pareigas įmonėje
Pažymėkite patogiausia susisiekimo būdą
Pažymėkite dominančias paslaugas
Įrašykite savo pranešimo tekstą