Slapukų naudojimo taisyklės – ką privalu žinoti?

Slapukų naudojimo taisyklės – ką privalu žinoti?

Ar tinkamai naudojate slapukus?

Esame tikri, kad ne kartą susidūrėte su situacija, kai apsilankius naujoje svetainėje, prieš jūsų akis atsidarė langas su klausimu, ar sutinkate, kad į jūsų kompiuterį būtų įrašyti slapukai? Nors apie slapukų naudojimą ir privatumo politiką kalbama ne vienerius metus, praktika rodo, kad nemaža dalis svetainių valdytojų į reikalavimą pranešti apie cookių naudojimą žiūri pernelyg atmestinai. Ką gi, situacija pasikeitė – slapukų politika tapo griežtesnė, o verslas, ignoruodamas lankytojo teisę žinoti ir rinktis, gali turėti rimtų nemalonumų, ypač tuomet, jei savo interneto svetainėje naudoja trečiųjų šalių slapukus (pvz., „Google AdSense“ ar „Google Analytics“).

 

Kas tie slapukai ir kodėl jie reikalingi?

Slapukai (angl. cookies) – tai mažas tekstinis dokumentas, turintis unikalų identifikacijos numerį, kuris yra siunčiamas į lankytojo interneto tinklo naršyklę ir saugomas kompiuterio kietajame diske. Slapukai perkeliami į kompiuterį pirmą kartą apsilankius svetainėje, vėliau jie naudojami kompiuterio identifikavimui, taip pat padeda atskirti lankytoją, vertinti ir stebėti jo atliekamus veiksmus. Paprastai tariant, tai nedideli informacijos failai, kurie leidžia išsaugoti duomenis apie naudotojo naršymo įpročius.

Slapukai padeda atpažinti naujus ir esamus klientus, įsimena informaciją apie lankytojo atliktus veiksmus, pvz., vartotojo pasirinktą kalbą, pakeistas ekrano spalvas, šrifto dydį ir pan. – visa tai padeda gerinti vartotojo patirtį ir numatyti, kas šiam lankytojui gali būti įdomu (,,pirkėjai, kurie domėjosi šia preke, taip pat pirko… ˮ). Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad slapukai naudingi ne tik svetainės administratoriui, bet ir pačiam lankytojui, kadangi užtikrina patogesnį naršymą. Iš kitos pusės, dėl slapukų naudojimo kyla nemažai diskusijų ir privatumo klausimų – toli gražu ne visais atvejais vartotojas yra informuojamas apie slapukų įrašymą į kompiuterį, be to, sutikdamas naudoti cookius, dažnas lankytojas nėra tinkamai supažindinamas su tuo, kokia informacija bus renkama ir saugoma.

Vartotojas turi būti informuotas apie slapukų naudojimą ir turėti galimybę jų atsisakyti. Deja, praktikoje viskas yra kiek sudėtingiau – dažnas lankytojas nėra informuojamas apie svetainėje veikiančius slapukus, todėl nežino, kad jie apskritai įrašomi į kompiuterį, o tai reiškia, kad iš vartotojo atimama teisė žinoti ir galimybė rinktis. ES taisyklės numato, kad bet kuri slapukus naudojanti svetainė privalo įspėti lankytoją, kad naršymo metu bus naudojami slapukai. Jūs turite teisę nepriimti slapukų savo įrenginyje, taip pat – tiksliai žinoti, kokia informacija bus surinkta ir kam naudojama.

 

Apie pokyčius ir jų būtinybę

Po ne vienerius metus trukusių derybų, Europos Parlamentas ir Europos Taryba susitarė dėl asmens duomenų apsaugos reformos. Duomenų apsaugos reglamentas (ang. General data protection regulation, GDPR) Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, bus pradėtas taikyti nuo 2018 m. gegužės 25 d. Reforma yra taikoma asmens duomenų tvarkymui, kuris visiškai arba iš dalies atliekamas automatizuotomis priemonėmis, ir asmens duomenų, kurie sudaro susisteminto rinkinio dalį ar yra skirti jį sudaryti, tvarkymui neautomatizuotomis priemonėmis.

Reglamento būtinybę lėmė dažnėjantys vartotojų nusiskundimai – interneto naudotojai prašo griežtesnių duomenų rinkimo taisyklių ir vartotojų elgesio internete stebėjimo. Atlikti tyrimai rodo, kad šiuo metu didžiajai ES gyventojų daliai trūksta pasitikėjimo, kai kalbama apie jų naršymo internete patirtį, slapukų renkamą informaciją, duomenų naudojimą ir jų apsaugą. GDPR taisyklės skelbia kur kas rimtesnį vartotojų apsaugos lygį, todėl verslas neturėtų pamiršti savo atsakomybės ir privilegijos tinkamai ir sąžiningai bendrauti su savo auditorija, informuoti lankytojus apie atliekamus veiksmus, informacijos kaupimą ir duomenų naudojimą. Kitaip sakant, artėjančios ES GDPR taisyklės suteikia galimybę atkurti vartotojų pasitikėjimą.

Gerinant vartotojų patirtį ir suteikiant galimybę rinktis, privalote leisti lankytojams apsispręsti dėl jūsų svetainėje naudojamų slapukų, pvz., naudotojui turi būti suteikta galimybė atsisakyti reklamavimo slapukų. Jei naudojate trečiosios šalies slapukus, pvz. ,„Google AdSense“, privalote imtis atitinkamų veiksmų, kad puslapiuose su reklamavimo žymomis integruotumėte pageidaujamą sprendimą ir tokiu būdu parodytumėte pagarbą naudotojo pasirinkimui. Neatlikę šių veiksmų su visomis žymomis, galite suklaidinti vartotojus, kadangi jie manys, kad išjungė reklamavimo slapukus, nors šie tebebus naudojami.

 

Kokius pakeitimus rekomenduojame atlikti?

Kiekviena svetainė, naudojanti slapukus, privalo apie tai informuoti savo lankytoją ir suteikti jam galimybę rinktis. Pirmųjų šalių slapukai kuriami toje svetainėje, kurioje lankotės. Trečiųjų šalių slapukai yra kuriami kitų svetainių, pvz., jei naudojatės „Google Analytics“ paslauga, kurią teikia „Google“, Inc., tai reiškia, kad slapuko surenkama informacija apie jūsų naudojimąsi konkrečia interneto svetaine (įskaitant ir jūsų IP adresą) bus perduodama į „Google“ serverį JAV ir ten saugoma duomenų analizės tikslais. Nors slapukai pagerina tinklalapio prieigą ir padeda analizuoti vartotojų poreikius, negalite naudoti slapukų, apie tai neinformavę savo lankytojo.

  • Privatumo politika ir pranešimas apie slapukus. Apie slapukų naudojimą lankytojas turi būti informuotas vos apsilankęs jūsų svetainėje. Informacinis pranešimas gali skirtis, priklausomai nuo jūsų slapukų naudojimo pobūdžio ir kitos informacijos, taip pat – nuo trečiųjų šalių paslaugų, kuriomis naudojatės. Pavyzdinis pranešimo tekstas galėtų atrodyti taip:

Siekiant geriau pritaikyti svetainės turinį bei informaciją apie mūsų paslaugas ir specialius pasiūlymus, šioje svetainėje naudojami slapukai (cookies), kuriuos Jūs galite bet kada išjungti. Daugiau apie tai skaitykite Privatumo politika puslapyje.

Šiame pranešime suaktyvintos nuorodos gali atidaryti naują puslapį, kuriame būtų pateikta detali informacija, kas yra slapukai, kokiu tikslu jie renkami ir kaip juos galite išjungti (atkreipkite dėmesį, kad tokiu atveju gali kilti sunkumų dėl galimybės naudotis visomis svetainės funkcijomis), taip pat – papildoma informacija apie svetainės privatumo politiką, ypač, jei naudojate „Google Analytics“ ar kitus trečiųjų šalių slapukus:

UAB „Verslo idėjų partneriai“ Privatumo politika / Privatumas ir atsakomybė

  •  „WordPress“ įskiepiai. Įstatymai reikalauja, kad skaitmeninės medijos leidėjai svetainių lankytojams suteiktų informaciją apie slapukų ir kitų rūšių vietinių saugyklų naudojimą. Jei dirbate su „WordPress“, tai padarysite vos per kelias minutes, naudodami lengvai įdiegiamus įskiepius (žr. nuorodas straipsnio apačioje). Priklausomai nuo konkrečios situacijos, galite pasirinkti tiek numanomą, tiek pasirenkamą sutikimą dėl slapukų naudojimo, nustatyti slapuko ilgį, taip pat rinktis iš daugybės tinkinimo parinkčių, kad pranešimą apie slapukų naudojimą galėtumėte pritaikyti prie bendro tinklalapio stiliaus.

Cookie Policy WordPress įskiepiai:


Mūsų teikiamos paslaugos, susijusios su šia tema:

Naujienlaiškis

Nurodykite savo vardą ir pavardę
Nurodykite savo el. pašto adresą

Google Ads naujienos

Naujos „YouTube“ vaizdo įrašų skelbimų galimybės

Jei norite pasiekti tikslinę auditoriją ir būti arčiau kliento, „YouTube“ reklama turi atsidurti jūsų prioritetų sąraše. Visai neseniai „Google“ pristatė „TrueView for Action“ ir „TrueView for Reach“ galimybes – sužinokite apie naujus reklamos formatus ir kainų siūlymo strategijas, prisitaikančias prie konkrečių verslo poreikių.

skaityti daugiau

Keičiasi „Google“ reklamos produktų vardai – kas, kaip ir kodėl?

2018 m. birželio pabaigoje „Google“ paskelbė, kad nebeliks jos valdomų prekės ženklų „AdWords“ ir „DoubleClick“. Interneto milžinė teigia, kad šie pokyčiai – tai pastangos supaprastinti savo pasiūlymus, o naujieji „Google“ reklamos platformos produktų vardai padės geriau ir aiškiau apibrėžti teikiamas paslaugas. Kokie pokyčiai mūsų laukia?

skaityti daugiau

Būtinai išsaugokite savo „Google Analytics“ duomenis iki gegužės 25 dienos!

Jei naudojatės „Google Analytics“ paskyra ir nepakeitėte duomenų saugojimo laikotarpio, jūsų duomenys bus negrįžtamai paveikti! Primename, kad iki gegužės 25 dienos nepakeitus duomenų saugojimo laikotarpio, remiantis GDPR, nebegalėsite filtruoti, segmentuoti, kurti tinkintų ataskaitų ir kitaip panaudoti senų „Google Analytics“ duomenų.

skaityti daugiau

„YouTube“ ar televizija – kuri reklama efektyvesnė?

Ar šiuolaikinis verslas gali pasitikėti vienu reklamos kanalu, ypač išmaniųjų įrenginių eroje? Pagalvokite: kaip dažnai žiūrėdami televizorių, priešais save turite kitą įrenginį – mobilųjį telefoną ar nešiojamą kompiuterį? Ar tai reiškia, kad turite giežtai atsisakyti reklamos televizijoje? Mes taip nesakome. Reklamos kanalo pasirinkimą lemia daugybę faktorių, kuriuos būtina įvertinti.

skaityti daugiau

3 patarimai iš praktikos: kaip vystyti sėkmingą prekės ženklą?

Ar prekės ženklas nėra paprasčiausias logotipas, simbolių ar žodžių kratinys, skirtas identifikuoti vieną prekę nuo kitų? Jei taip galvojate, apie sėkmę galite pamiršti. Kalbant paprastai, prekės ženklas – tai jūsų pažadas klientams, kuriuo remdamiesi jie sprendžia, ko gali tikėtis iš jūsų gaminių ar paslaugų. Prekės ženklas formuoja įmonės įvaizdį, skatina klientų lojalumą ir kuria pridėtinę vertę.

skaityti daugiau

Apie mus

N

Sėkminga 10 metų patirtis

Daugiau nei 10 metų sėkmingai dirbame ir teikiame skaitmeninės rinkodaros paslaugas įvairaus dydžio bei įvairių veiklos sričių įmonėms.
N

Premium Google Partneris

Daugiau nei 6 metus esame Sertifikuotas Premium Google Partneris ir užtikriname tik aukščiausios kokybės Google paslaugų teikimą.
N

Kompleksiniai sprendimai

Galime pasiūlyti kompleksinius sprendimus nuo interneto svetainės sukūrimo iki optimizavimo bei tikslinių reklaminių kampanijų administravimo.
N

Tikslas, kokybė ir rezultatai

Siekiame šiltų ir ilgalaikių bendradarbiavimo santykių su visais savo klientais, todėl visuomet laikomės susitarimų ir siekiame maksimalių rezultatų.

Mūsų kompetencijos

GOOGLE ADWORDS REKLAMA

Google Ads Reklama

Sertifikuota reklama visame Google reklamos tinkle.
Reklama paieškoje ir turinyje, Gmail, YouTube, remarketingas.

SEO OPTIMIZAVIMAS

SEO paslaugos ir optimizavimas

Profesionalus interneto svetainių SEO optimizavimas.
SEO analizė, vidinis bei išorinis optimizavimas, priežiūra.

Google Analytics ir Google Tag Manager

Google Analytics ir Tag Manager

Google Analytics, Google Tag Manager paskyrų administravimas. Įvykių, tikslų ir el. komercijos diegimas, išplėstinės ataskaitos.

Socialinių tinklų administravimas

Socialinių tinklų administravimas

Socialinių tinklų (Facebook, Google+) paskyrų administravimas.
Pranešimų kūrimas ir vizualizavimas, reklaminės kampanijos.

Interneto svetainių kūrimas ir atnaujinimas

Interneto svetainių kūrimas

Mobiliems pritaikytų ir SEO optimizuotų svetainių kūrimas.
Dizaino ir turinio kūrimas, esamų svetainių atnaujinimas.

Mūsų pasiekimai

Metų patirtis

Įvykdytų projektų

%

Pasiektų tikslų

%

Metinis augimas

l

Susisiekite su mumis

Maloniai prašome užpildyti ir išsiųsti pateiktą paslaugų paklausimo formą.
Kuo išsamesnę informaciją pateiksite Jūs, tuo tikslesnį pasiūlymą pateiksime mes!

Nurodykite savo vardą ir pavardę
Nurodykite savo el. pašto adresą
Nurodykite savo telefono numerį
Nurodykite savo įmonės pavadinimą
Nurodykite savo pareigas įmonėje
Pažymėkite patogiausia susisiekimo būdą
Pažymėkite dominančias paslaugas
Įrašykite savo pranešimo tekstą