Skip to main content
Ar „Google“ kovos prieš AI sugeneruotą turinį?

Ar „Google“ kovos prieš AI sugeneruotą turinį?

Ar „Google“ kovos prieš AI sugeneruotą turinį?

Pasigirsta įvairių interpretacijų, kaip „Google“ vertina AI generuotą turinį paieškos sistemoms. Vieni tvirtina, kad „Google“ labiau vertina AI sugeneruotą turinį, kiti mano priešingai – „Google“ ruošiasi  kovai su dirbtiniu intelektu. Kaip oficialiai tvirtina patys „Google“ atstovai: dėmesys kokybiškam turiniui buvo ir yra pagrindinis „Google“ principas. Jų spam politika padeda apsaugoti vartotojus ir pagerinti paieškos rezultatų kokybę. „Google“ politiką pažeidžiantį turinį aptinka naudodami automatines sistemas ir, jei reikia, žmonių priežiūrą. Svetainės, pažeidžiančios „Google“ politiką, gali būti žemesnėse pozicijose arba iš viso nepasirodyti rezultatuose, tačiau kaip yra su AI sugeneruotam turiniui?

AI spindesys ir skurdas

Kalbiniai modeliai tokie kaip „OpenAi“ – „ChatGPT“ ar to paties „Google“ „Gemini“ suteikė galimybę pigiau ir paprasčiau sukurti turinį, tačiau, ar toks turinys visuomet yra kokybiškas? AI gali paskatinti atrasti naujus kūrybiškumo klodus ir tapti svarbia priemone, padedančia žmonėms kurti puikų turinį. Iš principo kalbiniai modeliai turi tarnauti kaip redaktoriai, kurių užduotis – patobulinti tekstus, o ne padaryti juos prastesnius. Tačiau per pastaruosius metus stebėjome įdomius procesus. Dirbtinio intelekto kurti vaizdai pakilo į „Google“ reitingavimo viršūnę, pakeičiant realias istorines asmenybes, buvo iškreipiami istoriniai faktai. Todėl „Google“ priversta vis dažniau žaisti gaudynių su dirbtinio intelekto sukurtu spam: netikromis naujienomis, netikromis svetainėmis. „Google“ didelį susirūpinimą kelia tai, kad į pasaulį paleidžiama daug prastos kokybės turinio. Tokiu turiniu laikomas turinys, sukurtas neatsižvelgiant į konkrečią auditoriją, kuris neatitinka paieškos tikslų arba vartotojų užklausų, o taip pat neatitinka E-E-A-T kriterijų. Paaiškinimas: Experience (liet. patirtis), Expertise (liet. eskpertiškumas), Authoritativeness (liet. autoritetingumas), Trustworthiness ( liet. patikimumas). Apie tai plačiau – čia.

„Google“ dar labiau stiprina savo politiką

„Google“ vis sunkiau atpažinti spam, todėl remiantis naujausiais duomenimis, „Google“ gegužę į pasaulį paleis turinio atnaujinimą, kuriuo griežtins politiką kovai su prastu turiniu, padidina reitingavimo kokybę, „Google“ tobulina algoritmus, kad užtikrintų, jog vartotojai gaus naudingiausius rezultatus ir sumažins neoriginalų turinį paieškos sistemose. Taip pat tai apims ir naują, patobulintą spam politiką, kad pašalintų žemos kokybės turinį paieškos sistemose.

„Google“ produktų valdymo vadovė Elizabeth Tucker paaškino, kad šiuo atnaujinimu siekiama tobulinti reitingavimo sistemas, kad būtų lengviau atskirti naudingus tinklalapius nuo tų, kurie skirti tik paieškos sistemoms. Tinkamas dirbtinio intelekto naudojimas neprieštarauja „Google“ gairėms, tai reiškia, kad jis turėtų neturi būti naudojamas turiniui generuoti, tik siekiant apgauti paieškos sistemas. „Google“ užtikrino, kad atnaujinimai turėtų sumažinti prastos kokybės turinį paieškos sistemose ir nukreips daugiau srauto į kokybiškas svetaines.

Nepriklausomai nuo to, ar turinys bus kurtas su dirbtinio intelekto pagalba, ar be jo. „Google“ skatina kurti turinį, kuris būtų aukštos kokybės, originalus, skirtas žmonėms. O kūrėjams siūloma nepatikėti viso turinio kūrimo tik dirbtiniam intelektui – žmogiškasis prisilietimas vis dar būtina sąlyga, jei norite kokybės ir, žinoma, aukštų pozicijų paieškos sistemose.

Straipsnio turinys parengtas remiantis šiais šaltiniais: