Skip to main content
2019 m. socialinių tinklų rinkodaros vadovas

2019 m. socialinių tinklų rinkodaros vadovas

2019 m. socialinių tinklų rinkodaros vadovas

Dekoduokite socialinių tinklų algoritmus

Suprasdami socialinių tinklų algoritmus, tampame pranašesni skaitmeninėje erdvėje. Tai ypatingai aktualu verslo sektoriui, norinčiam sustiprinti savo pozicijas rinkoje. Nors daugelis algoritmų yra sunkiai suprantami, turime išmokti su jais dirbti. Laimei, didžiosios socialinių tinklų svetainės nevengia pasidalinti informacija apie tai, kam skiria savo prioritetus. Pvz., neseniai „Facebook“ pranešė, kad pokalbiai socialinėje erdvėje tarp draugų ir šeimos narių yra vienas svarbiausių „Facebook“ platformos veiksnių. Žinodami jau vien tai, galime kur kas sėkmingiau planuoti rinkodaros žingsnius.

Mes suprantame, kad algoritmai gali atrodyti sudėtingi ir paslaptingi. Iš tiesų, – taip ir yra, tačiau, tuo pačiu, yra ir tam tikrų dalykų, kuriuos galime gana lengvai suprasti ir pritaikyti praktikoje. Šiame straipsnyje trumpai papasakosime tai, ką reikia žinoti „Facebook“, „LinkedIn“ ir „Instagram“ algoritmų dekodavimui.

Bendra visų didžiųjų socialinių tinklų tendencija yra tai, kad pirmenybė skiriama nuoširdžiam vartotojų ryšiui ir tarpusavio bendravimui – tai esminis dalykas, padėsiantis jums daryti poveikį internete. Būtent dėl to šiais metais itin sėkmingai veikė ir influencerių (nuomonės formuotojų) rinkodara, kadangi vartotojai kūrė turinį, kuris skatino bendrauti ir dalintis informacija. Kitaip sakant, šiuo metu yra matomas ryškus poslinkis nuo reklamos ir socialinių tinklų sekėjų skaičiaus didinimo į „gyvos“ ir ryšį palaikančios bendruomenės kūrimą.

„Facebook“ algoritmas

Pradėkime nuo to, ką mes jau ir taip žinojome apie „Facebook“ algoritmą. Visų pirma – tai, kad prasmingas bendravimas yra „Facebook“ autoritetas. Kitaip sakant, reikia suprasti, kad „Facebook“ algoritmas ieško turinio, kuris padeda kurti nuoširdų ryšį tarp draugų ir šeimos narių. Šiuo atveju algoritmui svarbūs tokie veiksmai kaip vartotojų komentarai ar mygtuko „patinka“ paspaudimai po nuotrauka, vaizdo įrašu ir pan., taip pat – asmens reakcija į prekinio ženklo įrašą, kuriuo pasidalino jo draugai, ar kelių vartotojų bendravimas, atsakant į vienas kito komentarus apie vaizdo įrašą, kurį jie žiūrėjo, ar straipsnį, kurį jie skaitė.

Skelbkite įtraukiančius įrašus. „Facebook“ algoritmas itin palankiai vertina tuos straipsnius ar prekinio ženklo įrašus, kuriais žmonės dalinasi per „Messenger“ programą. Kadangi „Facebook“ nori, kad turinys, esantis jų socialiniame tinkle, kurtų daugiau pokalbių, populiarios nuorodos reitinguojamos aukščiau. Algoritmas vertina ir vartotojo komentaro ilgį – ilgesni komentarai po įrašu, nuotrauka ar video medžiaga suteikia jam didesnės vertės. Įdomus dalykas yra tai, kad nors didesnis įsitraukimas į jūsų turinį reiškia, kad jis bus reitinguojamas aukščiau, vis dėlto, jei prašysite, kad žmonės jį pamėgtų, komentuotų ar dalintųsi, t. y. bandysite dirbtinai sustiprinti įrašo pozicijas, algoritmas tai supras ir vertins kritiškai.

Rinkitės vietinį turinį ir rūpinkitės savo įvaizdžiu. Svarbu žinoti tai, kad „Facebook“ algoritmas pirmenybę skiria „vietiniam“ turiniui, kuris nenukreipia vartotojo į kitą svetainę ir padeda ilgesnį laiką išbūti „Facebook“ tinkle. Tai reiškia, kad turėtumėte gan taupiai naudoti nuorodas, kurios perkelia „Facebook“ lankytojus į jūsų svetainę. Taip pat turėtumėte žinoti, kad jūsų įmonės ar prekės ženklo patikimumas turi tiesioginės įtakos jūsų reitingui socialiniame tinkle, todėl įsitikinkite, kad užpildėte visą informaciją apie savo įmonę, reguliariai skelbiate įrašus ir palaikote ryšį su savo bendruomene.

Kurkite aplinką, skirtą bendravimui. Ateinančiais metais „Facebook“ prioritetas bus skiriamas bendravimui su žmonėmis, kuriuos norite pasiekti, todėl kurkite aplinką, kurioje jūsų auditorija galėtų bendrauti. Taip pat sąmoningai elkitės su savo turiniu – venkite prašyti žmonių, kad jie spaustų „patinka“ ant jūsų įrašų ar dirbtinai juos komentuotų. Nepamirškite didesnį dėmesį skirti vietiniam turiniui ir nepersistenkite su išorinėmis nuorodomis. Jei išliksite kūrybingi ir nuosekliai skelbsite įrašus, galime užtikrinti, kad būsite teisingoje „Facebook“ algoritmo pusėje.

„LinkedIn“ algoritmas

Kaip ir „Facebook“, „LinkedIn“ savo turinį skirsto į prioritetinį ir neprioritetinį. Čia taip pat svarbus „vietinis“ turinys ir itin palankiai vertinami tokie vartotojų įsitraukimo veiksmai kaip komentarai, mygtuko „patinka“ paspaudimai ar turinio pasidalinimas. Jei naudojatės „LinkedIn“, greičiausiai jau pastebėjote, kad algoritmui ypatingai svarbi jūsų asmeniškai papasakota istorija apie jūsų darbinę patirtį ir karjeros perspektyvas.

Sudominkite savo bendruomenės narius. Įdomus dalykas yra tai, kad „LinkedIn“ pranešimai visų pirma rodomi mažesnei žmonių grupei, tačiau tuo atveju, jei jūsų įrašas bus palankiai vertinamas jūsų bendruomenės narių, „LinkedIn“ darbuotojai jį peržiūrės ir, sėkmės atveju, atvers jį plačiajai auditorijai. Tai unikalus algoritmas, kadangi įrašų vertinimo procese dalyvauja žmogus, kuris padeda nuspręsti, kurie įrašai bus rodomi didesnei vartotojų grupei.

Kurkite aktualų turinį. Kai kalbame apie sėkmę „LinkedIn“ tinkle, svarbu suprasti tai, kad jūsų įrašai turėtų būti rodomi ne tik jūsų tinklo bendruomenei, bet ir platesnei auditorijai. Nepriklausomai nuo to, ar valdote asmeninę paskyrą ar verslo puslapį, turite būti tikri, kad jūsų kontaktai domisi tuo turiniu, kurį skelbiate, ir ta veikla, kurioje specializuojatės, t. y., kad žmonės bus susidomėję jūsų turiniu ir atliks jums naudingus veiksmus. Būkite atviri ir sutelkite dėmesį į tai, kad turinys, kurį rašote, kreiptųsi į jūsų bendruomenę ir būtų jai aktualus – tai padės užtikrinti, kad jūsų puslapį atras ir tie žmonės, kurie nepriklauso jūsų „LinkedIn“ bendruomenei.

Dirbkite su „LinkedIn“. Taip pat, kaip ir naudodamiesi „Facebook“, dirbdami su „LinkedIn“ turėtumėte susitelkti ties vietiniu turiniu, t. y. pernelyg dažnai nenaudoti nuorodų į savo svetainę. Šiuo metu „LinkedIn“ ypatingą dėmesį skiria galimybei sukurti platformą, kuri leistų naudoti įvairaus formato turinį, todėl rekomenduojame išbandyti nuolatos augančias „LinkedIn“ nuotraukų ir vaizdo įrašų galimybes.

„Instagram“ algoritmas

Jei siekiate sėkmės „Instragram“ tinkle, didžiausią dėmesį skirkite toms turinio kategorijoms, kuriomis domisi „Instagram“ vartotojai, kurios sulaukia daugiausiai komentarų, peržiūrų ir pasidalinimų. Čia vertinamas dėmesį atkreipiantis turinys, todėl stenkitės išlikti originalūs ir nepamirškite estetinės vaizdo pusės.

Atkreipkite dėmesį. Greičiausiai jau pastebėjote, kad kuo daugiau žmonių įsitraukia į jūsų turinį, tuo palankiau šie įrašai vertinami socialiniame tinkle. Įdomu tai, kad „Instagram“ algoritmas skaičiuoja, kiek laiko vartotojai žiūri į jūsų turinį, ir aukščiau reitinguoja tas paskyras, kurių nuotraukos ar vaizdo įrašai žiūrimi ilgiau. Taip pat, panašiai kaip ir naudojantis „Facebook“, jei jūsų įrašu pasidalinama per žinutes, „Instagram“ algoritmas jį suvokia kaip vertingą turinį.

Palaikykite ryšį. Labai svarbu, kad turinys, kuriuo dalinatės, būtų patrauklus ir kontaktuotų su žmonėmis. Jei savo įrašais galite išlaikyti auditorijos dėmesį, galite būti visiškai tikri aukštesniu „Instagram“ vertinimu. Skelbdami nuotraukas ar vaizdo įrašus, nepamirškite ir konkrečiai su jūsų turiniu susijusių haštagų (grotažymių), suteiksiančių jūsų įrašui daugiau matomumo ir atkreipsiančių kitų „Instragram“ naudotojų dėmesį. Be to, jei įrašai, kuriais domitės ir sekate, patenka į tą pačią turinio kategoriją, kurios turinį skelbiate, yra didesnė tikimybė pritraukti jūsų turiniu susidomėjusios auditorijos dėmesį.

Negailėkite savo laiko. Norėdami didinti peržiūrų ir žmonių įsitraukimo rodiklius savo „Instagram“ profilyje, neturėtumėte atsipalaiduoti – domėkitės „Instagram“ turiniu, spauskite „patinka“, komentuokite ir atsakykite į savo auditorijos žinutes. Įrašus skelbkite pakankamai dažnai ir reguliariai.

Straipsnio turinys parengtas remiantis šiais šaltiniais: